İstanbul‘da gerçekleştirilen görkemli bir törenle, Yılın Seçilmiş Ürünü 2024 inovasyon ödüllerinin kazananları açıklandı. Sia Insight tarafından 1-18 Mart tarihleri arasında yapılan ve 4 bin Türk tüketicinin katıldığı araştırmanın sonuçları, 17 Nisan’da Soho House İstanbul’da düzenlenen ödül töreninde ilan edildi.
Yılın Seçilmiş Ürünü Kurucusu Çiğdem Micozkadıoğlu, yaptığı açıklamada, “Markalar, tüketicilerin yenilikçi ürünlere verdiği inovasyon ödülü sayesinde, tüketicilerin güvenini kazanıyor ve ürünlerinin görünürlüğünü artırıyor. Tüketicilerle etkileşimlerini de güçlendiren markalar, satış performanslarını artırma fırsatı yakalıyor. Ödül kazanan markalar ürünlerinde YSÜ logosunu kullanma hakkına sahip oluyor. Diğer katılımcılar ise inovasyona ve rakiplerine dair değerli içgörülere ulaşıyor” ifadelerini kullandı.
“Yılın Seçilen Ürünü 2024” ödülünü kazanan ürünler
Sıra | Ürün Adı |
---|---|
1 | Bridgestone Turanza 6 |
2 | Castrol Magnatec |
3 | Damak Âlâ – Sütlü Çikolatalı Antep Fıstıklı Gofret |
4 | Domestos Bio Active Mutfak Çamaşır Suyu |
5 | Dove Vücut Peelingi |
6 | Dynavit Collagen Quatro |
7 | Dynavit Kids Immukid Gummies |
8 | Dynavit Multi-Daily |
9 | Elidor Brezilya Keratin Terapisi |
10 | Nescafé Ice Original & Nescafé Ice Choco |
11 | Philips Airfryer 7000 XXL HD9880/90 |
12 | Philips Dik Süpürge Aqua Trio 9000 |
Ödüle katılmak için ürünlerin son 24 ay içinde pazara sunulmuş ve bir inovasyon içermesi gerekiyor. Ürünler, pazarlama, reklam, medya, ve perakende dünyasının önemli isimlerinin bulunduğu Yılın Seçilmiş Ürünü Etik Komitesi tarafından inceleniyor. Daha sonra, ürünler hizmet türlerine göre kategorilere ayrılarak, bağımsız Türk tüketiciler tarafından oylamaya sunuluyor.
Çiğdem Micozkadıoğlu ayrıca, “Yılın Seçilmiş Ürünü organizasyonuna katılım için kriterlerimizden ilki ürünün pazara son 24 ay içinde sunulmuş olması. İkincisi ise ürünün ya da ürünün pazarlama karmasının bir inovasyon içermesi.” şeklinde konuştu. Yılın Seçilmiş Ürünü etkinliği, dünya çapında 40’dan fazla ülkede 37 yıldır devam eden ve 4,5 milyar tüketiciye ulaşan bir organizasyon. Çiğdem Micozkadıoğlu markaların kazandıkları avantajları, “Programa katılan markalar, ödül kazanmasa da bağımsız ve güvenilir tüketici araştırması ile inovasyona ve rakiplerine dair çok değerli içgörüler elde ediyor. Yılın Seçilmiş Ürünü logosunu kullanma hakkı kazanan markalar ise büyük rekabet avantajı kazanıyor. Bu yarışma, markalar ve tüketiciler arasında işbirliği ortamı yaratıyor. Pazara tüketicilerin ihtiyaçlarına ya da zevklerine hitap edecek ürünlerin sunulmasına kapı aralıyor.” şeklinde anlatıyor.
Ödül kazananlar arasında Bridgestone Turanza 6, Castrol Magnatec, ve Damak Âlâ gibi markaların ürünleri bulunuyor. Ayrıca, Domestos Bio Active Mutfak Çamaşır Suyu, Dove Vücut Peelingi, ve Philips’in yeni ürünleri de ödüllendirildi. Kazananların tam listesi, organizasyonun resmi internet sitesinde yayınlandı.
Türkiye’de bu programın 9’uncu sezonunu tamamlayan Yılın Seçilmiş Ürünü Kurucusu Çiğdem Micozkadıoğlu, “Her geçen yıl daha çok tüketici Yılın Seçilmiş Ürünü Programını ve logosunu tanıyor. Alışveriş yaparken referans olarak kullanıyor. YSÜ kırmızı logosu, tüketicilerin hem ürün reklamlarına hem de ürünün kendisine duyduğu güveni artırıyor. Gelecek yıllarda da yenilikçi markaların tüketicilerle arasındaki bağını güçlendirmek için tüm enerjimizle çalışmaya devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.