McDonald’s, ilk kez olarak, çocuklara her zaman mutlu olmak zorunda olmadıklarını iletmek amacıyla, Happy Meal® kutularındaki ikonik gülümsemeyi kaldırdı. İngiltere genelinde McDonald’s restoranlarında sunulan milyonlarca özel kutu, Mental Sağlık Farkındalık Haftası boyunca çocukların duygularını ifade etmelerine yardımcı olmak için tasarlandı. Bu özel hafta, 13 Mayıs Pazartesi günü başlayıp 19 Mayıs Pazar gününe kadar sürecek.
McDonald’s tarafından yapılan yeni bir araştırma, Birleşik Krallık’taki çocukların neredeyse yarısının (48%), istemedikleri zaman bile mutlu olmaları gerektiğini hissettiklerini ortaya koyuyor. Bu araştırma sonucundan yola çıkarak, bu özel Happy Meal® kutuları, ebeveynlerin çocuklarıyla duyguları hakkında konuşmalarını teşvik etmek için tasarlandı.
Özel kutuların yanı sıra, çocukların duygularını kutular üzerine doğrudan yansıtmalarını sağlayacak duygusal ifadeler içeren sticker (çıkartma) levhaları da sunulacak. Bu sticker’lar seçili restoranlarda hafta boyunca mevcut olacak.
McDonald’s, ailelerin çocuklarla duygusal sağlık üzerine açık konuşmalar yapmalarını teşvik etmek için BBC Children in Need ile iş birliği yaparak, çocukların ve gençlerin üzerindeki duygusal yükü aydınlatmaya yönelik bir kampanya yürütüyor. Bu kapsamda, özel Happy Meal® kutularında ve McDonald’s‘ın web sitesi ve sosyal medya kanalları üzerinden erişilebilen bir kaynak merkezi sunulacak.
Rio Ferdinand gibi futbol efsanesi ve beş çocuk babası bir isim de kampanyayı desteklemek için McDonald’s ile iş birliği yapmış. Ferdinand, “Kendi çocuklarımla birebir yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak, iyi iletişimin ve çocukların gerçek hislerini kucaklamalarını teşvik etmenin, güven oluşturduğunu ve duyguları yönetmeye yardımcı olduğunu söyleyebilirim,” diyor ve ekliyor: “Çocuklarımızın kendilerini özgürce ifade etmelerini desteklemek ve her zaman mutlu olmamalarının normal olduğunu anlamalarına yardımcı olmak bizim görevimiz.”
Araştırma, ebeveynlerin çocuklarının sürekli pozitif hissetmeleri için baskı yaptıklarını da gösteriyor; ebeveynlerin %74’ü çocuklarının üzgün hissetmesini engellemenin önemli olduğunu düşünüyor. Aynı zamanda ebeveynlerin neredeyse üçte ikisi (63%), çocuklarını her zaman mutlu olmaya teşvik ettiklerini belirtiyor.
Louise Page, McDonald’s Tüketici İletişimi ve Ortaklıklar Başkanı, “Dört yıldır BBC Children in Need‘i destekliyoruz ve ailelerde ruh sağlığı hakkında açık konuşmaları teşvik etmenin önemini biliyoruz. İkonik Happy Meal® kutusundaki bu değişiklikle, daha fazla ailenin çocukların duyguları ve iyilik halleri hakkında pozitif konuşmalar başlatmalarını umuyoruz,” diyor.
Fozia Irfan OBE, BBC Children in Need‘in Etki ve Etkilenme Direktörü, “Tüm ebeveynler için çocuklarının mutlu olması en büyük önceliktir ancak çocukların kendilerini ifade etmelerine ve en iyi hissetmedikleri zamanları anlatmaları için gerekli alanı sağlamak da aynı derecede önemlidir,” şeklinde konuşuyor ve ekliyor: “Mental Sağlık Farkındalık Haftası, çocuklar ve gençlerin ruh sağlığı üzerinde yapabileceğimiz hayati etkiyi aydınlatmak için mükemmel bir fırsattır ve bu konuşmaları başlatmaları için ailelere gerekli desteği sağlamaktan heyecan duyuyoruz.”
McDonald’s uygulaması üzerinden BBC Children in Need‘e bağış yapmak isteyen müşteriler, MyMcDonald’s Ödülleri puanlarının nakit değerini bağışlayarak şirketin çocukların iyilik hali konusundaki taahhüdünü destekleyebilirler.