Burger King Brezilya ve ajansı DAVID São Paulo, ülkenin sosyal medyasında çokça tartışılan kellik konusunu ele alarak “Bald Thru” tipine sahip olanlara ücretsiz Whopper kazandıran sıra dışı bir kampanya başlattı. Brezilya’da saç dökülmesi fenomeni, çeşitli tiplemelerle tanımlanıyor ve bu tanımlamalar “küçük havuz”, “tüylü kellik” veya “geniş alın” gibi ifadelerle ayrılıyor. Kampanya, tepedeki saçsız alanın ve alın açıklığının sipariş noktası ve araç giriş-çıkış noktalarına benzetilmesi nedeniyle “Bald Thru” olarak adlandırılan kellik tipine odaklanıyor.
Burger King, arabaya servis benzeri bu tiplemenin marka için mükemmel bir temsilci olabileceği düşüncesiyle onları ücretsiz Whopper ile ödüllendirmeye başladı. Eğlenceli bir reklam filmiyle duyurulan kampanya, Meta platformları, X ve TikTok üzerinden de yayına girdi. Kampanya kapsamında, tıpkı arabaya servis hizmetinde olduğu gibi müşterilerin arabalarından sipariş verebileceği ve kelliğin getirdiği mizahla bedava Whopper kazanabileceği anlatılıyor.
DAVID São Paulo‘nun yönetici kreatif direktörü Rogério Chaves, kampanyanın ilk birkaç gününde yüzlerce Whopper dağıtıldığını ve kampanyanın sosyal medyada çokça konuşularak gerçek bir başarı yakaladığını belirtti. Ajansın diğer yönetici kreatif direktörü Fabrício Pretto ise kampanyanın, Burger King‘in ülkedeki diğer çalışmalarındaki eğlenceli tonunu koruduğunu ve markanın herkesi kucakladığını keyifli bir şekilde gösterdiğini ifade etti.
Bu eğlenceli kampanya, yayınlanmasından birkaç gün sonra basında ve sosyal medyada büyük yankı uyandırdı ve milyonlarca Brezilyalının dikkatini çekti. Kampanya kapsamında yarım milyon Brezilyalı Burger King restoranlarına akın ederken, sosyal medyada da 22 binin üzerinde video paylaşıldı.