Yandex Ads, geçtiğimiz günlerde Türkiye’deki dijital ajans dünyasını hareketlendiren bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Ecomm+ Ajans etkinliği kapsamında, Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya bölgesinden 40’ın üzerinde dijital ajans temsilcileri ile buluşuldu. Etkinlik, dijital pazarlama sektöründeki son trendlerin masaya yatırıldığı bir platform oldu. Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans İş Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila’nın da katılımcılara hitaben yaptığı konuşmada, “Partnerlerimizden aldığımız güçle Türkiye’deki yerel varlığımızı güçlendiriyoruz” ifadelerine yer verdi.
Etkinlik boyunca dijital pazarlama alanında gelir ve maliyet dengesini iyileştirme yolları ile yıllık reklam gelirlerinin artırılması gibi konular üzerine odaklanıldı. Nejla Bilge Atila, “Yandex Ads olarak tüm Türkiye’de ağımızı her geçen gün güçlendiriyoruz. Akıllı algoritmamızı kullanmak isteyen markalar yereldeki dijital ajanslar aracılığıyla ürünlerimize erişebiliyorlar” şeklinde konuştu.
Reklam Teknolojilerinde Yeni Bir Dönem: İçeriğe Dayalı Hedefleme ve Yapay Zeka
Atila, dijital reklamcılıkta yapay zeka ve makine öğreniminin önemini vurgulayarak, reklam teknolojilerinde bir dönüşüm yaşandığını belirtti. Özellikle, Ecomm+ kampanyalarında kullanılan yapay zeka algoritmaları hakkında bilgi verdi ve “makine öğrenimi algoritmalarımızı, ilk tıklamaları ve dönüşümleri bekleyecek şekilde değil, mevcut verilere dayanarak gelecekteki dönüşümleri anında ve doğru bir şekilde tahmin edecek şekilde eğittik” dedi. Ayrıca, “E-ticaret verileri üzerinde özel olarak eğitilmiş yapay zekâ algoritmamız sayesinde işletmelerin gelirlerini en üst düzeye çıkarabiliyoruz” ifadelerini kullandı.
Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans İş Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila, Yandex Ads’ın Türkiye’de 250’yi aşan müşteri sayısına sahip olduğunu ve geçtiğimiz yıl dijital ajans kanalında iki kat büyüme sağladıklarını ifade etti. Özellikle tekstil sektöründeki bir müşteri için yürütülen yeniden hedefleme kampanyası sonucunda, “Reklam Harcamasının Getirisi’nde (ROAS) yüzde 72,17’lik artış sağlarken, 9,06 olan ROAS oranını Black Friday kampanyalarının yürütüldüğü Kasım ayında 15,61’e yükseltmeyi başardık” şeklinde konuştu.
Sektörel İnovasyon ve Ajans İşbirlikleri
Etkinliğe katılan ajanslardan Analytica House Dijital Pazarlama Ajansı COO’su Hüda Öksüz, yapay zekanın sektördeki etkilerine dikkat çekerek, “Bu tür workshopların sektörü bir adım ileri götürdüğünü” belirtti. Öksüz, Yandex Ads’in smart banner modeli ve destekleyici search reklamlarının pozitif etkilerine değinerek, “Bu sayede ürünleri veya reklamları görmeyi tercih eden kitlelere ulaşma imkanı bulduk. Müşterilerimizin son kullanıcılara efektif şekilde ürünlerini ve kendilerini anlatmalarını sağladık” ifadelerini kullandı.
Etkinlik boyunca gerçekleştirilen workshoplarda, yeniden hedefleme ve teknik analizler üzerine yoğunlaşıldı. Reklam harcamaları ve satış getirilerinin analiz edilmesine yönelik teknik eğitimler verildi, bu da ajansların performanslarını artırmalarına olanak sağladı. Bu tür etkinliklerin, dijital pazarlama dünyasındaki yenilikleri keşfetmek ve uygulamak adına önemli bir fırsat sunduğu vurgulandı.