Türkiye‘nin önde gelen e-ticaret platformlarından Hepsiburada, 2023 yılına ait finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Yapılan açıklamaya göre, şirket stratejik öneme sahip tüm göstergelerde dikkate değer bir performans sergileyerek yüzde 104’lük bir büyüme kaydetti. Bu büyüme ile birlikte Hepsiburada‘nın toplam satış hacmi 96,5 milyar liraya ulaşırken, enflasyon düzeltmesi sonrasında bu rakam yüzde 31 artışla 116,5 milyar lira olarak belirlendi.
Şirket, sunduğu geniş ürün yelpazesi ve müşteri odaklı hizmet anlayışı sayesinde 2023 yılını 11,9 milyon aktif müşteri ile tamamladı. Müşteri başına düşen sipariş sıklığı yüzde 44 artarak 9,5’e yükselirken, sipariş sayısı yüzde 41 büyüme ile 113 milyona ulaştı. Hepsiburada böylece 2023 boyunca her saniye yaklaşık 4 sipariş teslim ederek önemli bir başarıya imza attı.
Platformdaki ürün sayısında yıllık yüzde 41’lik bir artış yaşanırken, bu sayı 230,4 milyona çıktı. Pazaryeri satışlarının toplam satış hacmi içindeki payı yüzde 67 olarak gerçekleşti ve Hepsiburada‘nın aktif satıcı sayısı 101,5 bine ulaştı.
Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, 2023 yılının şirket ve e-ticaret sektörü için rekor sonuçların elde edildiği bir yıl olduğunu belirtti. Gökçetekin, “Biz de ‘E-ticaretin Milli Takımı’ olarak 2023 yılında sene başında ortaya koyduğumuz stratejik önceliklerimize bağlı kalarak başarılı sonuçlar elde ettik. Hem müşterilerimize sunduğumuz benzersiz deneyim hem de iş ortaklarımıza sunduğumuz e-ticaret çözümlerimiz sayesinde sürdürülebilir ve verimli büyüme yolculuğumuzda önemli bir atılım sağladık.” dedi.
Hepsiburada‘nın sadakat programı Hepsiburada Premium, yıl sonunda 2,2 milyon kişiye ulaşarak üye sayısını neredeyse üç katına çıkardı. Gökçetekin, ayrıca şirketin lojistik, fintech ve reklam hizmetleriyle iş ortaklarını büyütmeye devam ettiğini belirtti.
Hepsiburada‘nın dijital cüzdan ve ödeme geçidi çözümü Hepsipay ise 31 Aralık 2023 itibarıyla 14,3 milyon, 15 Mart itibarıyla ise 15 milyon kullanıcıya ulaştı. Hepsipay‘in sunduğu Hepsiburada Limiti (Hemen Al Sonra Öde) uygulamasını kullanan müşteri sayısı 328 binin üzerine çıkarken, platformda yaklaşık 1 milyon sipariş, müşterilere sunulan ödeme çözümleri sayesinde kart dışı ödeme yöntemleri kullanılarak verildi.
HepsiJet, Türkiye‘nin 81 ilinde hizmet vermeye devam ederken, Hepsiburada üzerinden satılan ürünlerin yüzde 67’si HepsiJet tarafından teslim edildi. Büyük paket teslimat servisi HepsiJet XL ise 2023’te platform üzerinden sipariş edilen büyük hacimli paketlerin yüzde 59’unu teslim etti, HepsiJet‘in Hepsiburada satıcılı siparişlerin yüzde 82’sini ertesi gün teslim etme başarısı gösterdiği belirtildi.
Hepsiburada‘nın sunduğu reklam hizmetleri servisi HepsiAd, platformun iş ortaklarına hedef kitlelerine ulaşma ve satışlarını artırma imkanı sunmaya devam ederken, 18 bin iş ortağı reklam çözümlerinden yararlandı. HepsiAd‘in sunduğu özelleştirilmiş reklam çözümleri sayesinde iş ortaklarının cirolarının artırılmasına önemli katkılar sağladığı vurgulandı.
2023 yılı finansal sonuçlarına dair değerlendirmede bulunan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, “2023 sektör ve Hepsiburada için rekor sonuçların yılı oldu” ifadesini kullanarak, Hepsiburada‘nın müşteri sadakatini artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için Hepsiburada Premium, fintech ve lojistik kabiliyetleri gibi stratejik alanlara odaklanmaya devam edeceğini belirtti. Gökçetekin, ayrıca B2B hizmetlerinin daha fazla iş ortağına ulaştırılmasının öncelikleri arasında yer aldığını kaydetti.
Hepsiburada, 2023 yılında Türkiye e-ticaret pazarında lider konumunu pekiştirirken, müşteri memnuniyetine olan bağlılığı ve operasyonel mükemmelliğe odaklanmasıyla da dikkat çekti. İki yıldır Türkiye‘nin en çok tavsiye edilen e-ticaret markası olmanın mutluluğunu yaşayan şirket, gelecek yıl için de güçlü ve sürdürülebilir karlı büyüme hedefleri doğrultusunda ilerlemeyi sürdüreceğini açıkladı.
Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü Programı kapsamında bölgedeki satıcı sayısının 10 bini, bölgeden toplam ticaret hacminin ise 4 milyar lirayı geçtiği bilgisi de paylaşıldı. Bu programın bölge ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceği belirtildi.
Hepsiburada, 2023 yılında elde ettiği başarılı sonuçlarla, e-ticaret sektöründe liderliğini pekiştirmiş ve Türkiye‘de dijital dönüşümün önemli bir aktörü olarak konumunu sağlamlaştırmıştır. Şirket, müşteri odaklı yaklaşımı ve yenilikçi çözümleriyle Türkiye e-ticaret pazarındaki büyümesini sürdürmeye devam edeceğini vurgulamaktadır.