Londra merkezli Carwow Group, bünyesinde Carwow çevrimiçi pazar yeri ile Auto Express, evo, Driving Electric ve Carbuyer platformlarını barındıran bir şirket olarak 52 milyon dolar (yaklaşık 47.77 milyon euro) tutarında yeni bir yatırım turunu tamamladı. Bu yatırımla, Birleşik Krallık, Almanya ve İspanya‘daki büyümesini desteklemeyi hedefliyor.
Yatırım turuna, portföyünde LinkedIn ve Shopify gibi isimler bulunan küresel girişim sermayesi firması Bessemer Venture Partners liderlik etti. Mevcut yatırımcılardan Accel, Balderton, Episode 1 ve Vitruvian de bu turda yer aldı. Bessemer Venture Partners‘tan Alex Ferrara, “Carwow’un videoları ve içeriklerini yıllardır beğeniyorum. Milyonlarca kişi gibi, bilgi dolu ve tarafsız araba incelemeleri ile eğlenceli sürükleyici yarış videolarını izlemekten keyif alıyorum” dedi.
Ferrara ayrıca, “Carwow’un tüketiciye sunduğu teklif heyecan verici. Avrupa genelinde araba değiştirmeyi daha basit hale getiriyor. Birleşik Krallık‘ta yılda 9 milyondan fazla araba değişimi ile Yönetim ekibini işlerini büyütmede ve gerçek potansiyelini ortaya çıkarmada desteklemeyi dört gözle bekliyoruz” diye ekledi. Carwow’un içerik uzmanlığını ve ayak izini bayilik ortaklıkları aracılığıyla ticaret hizmetlerine yönlendirmesi kategoride kendisini benzersiz ve çekici kılıyor.
Arma Partners tarafından danışmanlık edilen yatırım, Carwow’un stratejik büyüme planlarını hızlandıracak. Bu planlar arasında Birleşik Krallık‘ta “Aracımı Sat” (SMC) hizmetini ölçeklendirmek ve genişletmek, daha fazla müşteri çekmek ve bayilik ortakları için daha fazla araç temin etmek yer alıyor. Ödemelerin iyileştirilmesi ve ulaşım teklifinin geliştirilmesi de odak noktaları arasında bulunuyor. Ayrıca Carwow, 2025 yılında SMC hizmetini Almanya operasyonuna tanıtmayı planlıyor.
Carwow, H1’de gelirlerinde %56 oranında bir artış kaydettiklerini ve daha fazla tüketicinin arabalarını değiştirmek için çevrimiçi platformlara yöneldiğini belirtiyor. Önümüzdeki aylarda ürün ve mühendislik ekiplerini genişleterek bu büyüme aşamasını desteklemeyi hedefliyor.
Carwow Group CEO’su John Veichmanis, “Bu, Carwow için bir başka kilometre taşı anı. Son üç yıl boyunca Birleşik Krallık‘ta araba değiştirme teklifimizi geliştirmek için çok çalıştık, tüketicilere yeni bir araba almak ve eski arabalarını satmak için binlerce ortağa erişim sağladık” dedi. Veichmanis, müşterilerin geniş seçenekleri ve çevrimiçi olarak araba değiştirme sürecinin her adımını yönetme kolaylığını sevdiklerini ve ortakların yeni arabaların satışını artırmak ve stok temin etmek için Carwow’a güvendiklerini belirtti.
Veichmanis, “Bu yeni fonu kullanarak, Almanya ve İspanya‘daki mevcut işlerimize teklifimizi götürmek için heyecanlıyız” diye ekledi. Ayrıca, “Ortaklarımızın, Carwow’u her ay kullanan milyonlardan doğrudan araç değerlendirmesi, satın alması ve toplaması için yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi.
2013 yılında kurulan Carwow, nihai çevrimiçi araba satın alma ve satma deneyimini yaratmayı amaçlıyor. Kullanıcıların yeni araba tekliflerini bulmalarına, teklifleri karşılaştırmalarına ve güvenilir bayilerden doğrudan satın almalarına yardımcı oluyor. 2021 yılında Wizzle’ı satın aldıktan sonra “arabanı sat” özelliğini başlattı ve kullanıcıların bayilerden gelen teklifleri karşılaştırmalarını sağladı. Başlangıçta bir araba inceleme toplayıcısı olan Carwow, popüler bir otomotiv YouTube kanalıyla araç medyasında bir isim haline geldi ve 9.4 milyondan fazla aboneye sahip oldu.
Carwow, veri odaklı araçları ve hizmetleri ile otomotiv endüstrisini destekliyor. Birleşik Krallık‘ta geçen yıl 3 milyar sterlin değerinde araç Carwow üzerinden satın alındı ve SMC hizmeti aracılığıyla 1.8 milyar sterlin değerinde araç satışa sunuldu.