Arjantin merkezli ödeme işlemcisi Tapi, yeni yatırım turunda 22 milyon dolar topladı. Tapi Kurucu Ortağı ve CEO’su Tomas Mindlin, Bloomberg News‘e verdiği röportajda, Meksika‘ya genişleme çalışmalarını desteklemek amacıyla bu yatırımı kullanacaklarını belirtti.
Habere göre, Tapi, Mercado Pago ve kripto para borsası Lemon gibi büyük Latin Amerika tüketici platformları için ödeme işlemleri gerçekleştiriyor. Şirket, bu yıl beş ülkede yaklaşık 400 milyon dolar değerinde ödeme işleyeceğini öngörüyor. Bu rakam, geçen yıl işlediği miktarın dört katı.
Tapi, 2022 yılında 9 milyon dolarlık bir tohum yatırım turu gerçekleştirmişti. Mindlin, Meksika‘nın önümüzdeki iki yıl içinde şirketin en hızlı büyüyen pazarı olacağını öngörüyor. Mindlin, “FinTech’lerle çalışmaya devam edeceğiz ve en çok finansal katılımı sağlayarak nakiti dijital ödemelere dönüştüreceğiz, bu yüzden Meksika bizim için çok önemli,” dedi. “Bir yıl içinde Meksika‘daki banka müşterilerinin %80’inin altyapımızla çalışacağını söyleyebilirim.”
Bloomberg, Mindlin’in şirketinin değerlemesi hakkında yorum yapmaktan kaçındığını belirtti. Tapi, çoğunluğu Arjantin‘de olmak üzere yaklaşık 70 çalışanı bulunuyor. Mindlin, toplam ödeme hacminin yıl sonuna kadar beş kat artarak ayda 10 milyon işleme ulaşmasını beklediğini de ekledi.
Haberde, Tapi isminin Mindlin’in ilk startup projesi olan dijital cüzdan TAP ve şu anki şirketinin sistemini destekleyen teknoloji olan API (uygulama programlama arayüzü) kombinasyonundan oluştuğu belirtildi.
PYMNTS, Meksika‘daki dijital ödemeler ortamını, Visa Acceptance Solutions tarafından dijital özelliklerin dünyanın farklı bölgelerinde nasıl yankı bulduğunu incelemek amacıyla hazırlanan “2024 Küresel Dijital Alışveriş Endeksi” rapor serisinin bir parçası olarak inceledi.
Raporda, Meksika‘daki tüketicilerin neredeyse yarısının herhangi bir dijital alışveriş özelliği kullanmadan mağazalardan alışveriş yaptığı bulundu. Bunun nedeni, bu şekilde alışverişi tercih etmeleri değil. Aksine, Meksika‘daki satıcıların, müşterilerin istediği dijital özellikleri sunmuyor olmaları. Tüketicilerin %62’si henüz mevcut olmayan dijital özellikleri arıyor.
Meksika‘daki tüketicilerin dijital alışveriş özellikleri istemesinin nedeni, bu özelliklerin onlara genellikle para tasarrufu sağlaması ve genel mağaza içi deneyimlerini iyileştirmesidir. Başka bir deyişle, PYMNTS Intelligence‘ın Brezilya, Birleşik Krallık, ABD ve diğer ülkelerdeki tüketici davranışlarını incelediğinde bulduğu gibi, bu yerel müşteriler de fiziksel alışveriş maceralarını dijital özelliklerle geliştirmekten hoşlanıyor: Click-and-Mortar™ alışveriş yaklaşımı olarak bilinen bir yöntem.
Tapi‘nin Meksika‘daki genişleme planları ve dijital ödeme ekosistemine katkıları, ülkedeki finansal dönüşüm ve tüketici deneyimlerini iyileştirme yolunda önemli adımlar atıyor.