Lüks seyahat sektöründe kişiselleştirilmiş deneyimlerin yeni adresi olan Essentialist, Iris Ventures liderliğinde gerçekleştirilen 10 milyon dolarlık A serisi yatırım turunu başarıyla tamamladı. Yapılan açıklamaya göre, Essentialist, yapay zeka ve kişiselleştirilmiş hizmet kombinasyonuyla üyelerine benzersiz seyahat deneyimleri sunan yeni nesil bir seyahat danışmanlık platformu olarak öne çıkıyor.
İspanya, Mallorca merkezli Essentialist, yıllık 2.600 dolar ücret ödeyerek topluluğa katılan üyelerine, kişisel ilgi alanlarına ve tercihlerine göre özel olarak tasarlanmış seyahat programları sunuyor. Şirket, uçuşlardan otel ve restoran rezervasyonlarına kadar tüm detayları organize etmenin yanı sıra, veri ve özel teknoloji kullanarak yaratıcı ekibiyle birlikte kişiye özel seyahat planları hazırlıyor.
Sanat koleksiyoncularına özel galeri ve müze ziyaretleri düzenleyen Essentialist, konser bileti sağlama, moda tutkunlarını yaratıcı yönetmenler ve fotoğrafçılarla buluşturma gibi imkanlar sunuyor. Sinemaseverler için Venedik Film Festivali‘ne katılım fırsatları da mevcut.
Essentialist ekibi, seyahat süresince ilham verici ziyaretler önerirken, site 7/24 hizmet sağlıyor. Şirketin ABD’de yoğunlaşan birkaç bin üyesi bulunuyor ve üyeler yılda ortalama 38.000 dolar harcıyor.
Iris Ventures kurucusu ve yönetici ortağı Montse Suarez, Essentialist‘i “lüks seyahat sektöründe bir ilk hareket eden” olarak nitelendirirken, yatırımın Iris’in insan hayatını kolaylaştırmayı amaçlayan tüketici odaklı şirketlere yaptığı yatırımlarla örtüştüğünü belirtti. Suarez, “Bugünün lüks gezginleri, benzersiz deneyimlere para harcamak istiyor ve onların özel ihtiyaçlarını ve tercihlerine uygun ürünler ve hizmetler bekliyor” dedi.
Essentialist kurucusu ve CEO’su Joan Roca, lüks seyahat sektörünün 1.3 trilyon dolarlık büyük ve parçalı bir pazar olduğunu, ve bu pazarın teknoloji ile henüz tam anlamıyla dönüştürülmediğini ifade etti. Roca, yeni ve mevcut melek yatırımcıların da katıldığı son yatırım turundaki paranın, markayı ve ürünü geliştirmek, farkındalık yaratmak ve topluluk oluşturmak için kullanılacağını söyledi. Ayrıca, doğrudan tüketiciye yönelik iş modelini ve işletmeden işletmeye kanalını güçlendireceklerini belirtti.
Şirket, dünya genelinde 70.000’den fazla kişiselleştirilmiş lüks seyahat deneyimi içeren bir veritabanı oluşturdu. 25 farklı milletten 120 kalıcı personeli ve sürekli olarak önerilerini gözden geçirip güncelleyen 200’den fazla seyahat ve yaşam tarzı editöründen oluşan bir ağı var.
Geçtiğimiz Kasım ayında şirket, üyelerin bilgi talep edebileceği ve karar verme sürecinde örnek seyahat programlarını görüntüleyebileceği bir mobil uygulama başlattı. Üyeler, gelecekteki seyahat planları için favorilerini kaydedebiliyor ve her etkileşim, platformun üyelerin zevk ve tercihlerini daha iyi anlamasına yardımcı oluyor. Yapay zeka, üyeleri mevcut tekliflerle eşleştiriyor ve nihai seçimlerini yaptıktan sonra bir Üye Deneyim Yöneticisi seyahat programını rezerve ediyor.
Joan Roca, sektördeki eski deneyimlerini hatırlatarak, “Eskiden biletleri motosikletlerle müşterilere gönderirdik” dedi. Roca, dijitalleşme ve kişisel dokunuşun, mükemmel seyahat deneyimlerini görselleştirmeye olanak tanıdığını ifade etti.