Pek çok şirket, iş verilerinden değer çıkarma konusunda zorluk çekiyor. Forrester tarafından birkaç yıl önce yapılan bir rapora göre, ortalama bir işletmenin verilerinin %60 ila %73’ü analitik için kullanılmıyor. Bu, verilerin teknik ve güvenlik kaygıları nedeniyle izole edilmiş veya köşeye sıkıştırılmış olmasından kaynaklanıyor ve analitik araçların uygulanmasını zorlaştırıyor, hatta imkansız hale getiriyor.
Anna Pojawis ve Tyler Maran, daha önce Y Combinator destekli Hightouch (bir veri senkronizasyon platformu) ve Fair Square (bir sağlık sigortası aracı) gibi girişimlerde görev almış mühendisler, birçok şirketin mühendislik engelleri nedeniyle analitik stratejilerden “dışlanmış” olduğunu keşfettikten sonra bu sorunu çözmek için kolları sıvadılar.
“Özellikle sağlık ve finans gibi düzenlemeye tabi sektörlerdeki büyük bir pazar kesimi, veri analitiği konusunda mücadele ediyor,” diye belirtti Maran. “Şirket verilerinin çoğunluğu bugün bir veritabanına sığmıyor; satış görüşmeleri, belgeler, Slack mesajları gibi unsurlardan oluşuyor. Ve bu şirketlerin ölçeği göz önüne alındığında, piyasadaki hazır veri modelleri genellikle yetersiz kalıyor.”
Bu bağlamda Pojawis ve Maran, yapay zeka ve veri analitik uygulamaları tarafından anlaşılabilir hale getirilen yapılandırılmamış kurumsal verileri dönüştüren araçlar seti olan OmniAI‘yi kurdu.
OmniAI, şirketlerin veri depolama hizmetleri ve veritabanlarıyla (örneğin, Snowflake, MongoDB vb.) senkronize oluyor, verileri hazırlıyor ve şirketlerin tercih ettikleri modeli—örneğin, büyük bir dil modeli—veriler üzerinde çalıştırmalarına olanak tanıyor. OmniAI, tüm çalışmalarını şirketin bulutunda, OmniAI‘ın özel bulutunda veya yerinde çözümlerde gerçekleştirerek, Maran‘a göre, daha iyi güvenlik sunuyor.
“Gelecek on yılda büyük dil modellerinin bir şirketin altyapısına entegre olması gerektiğine inanıyoruz ve her şeyin tek bir yerde toplanması mantıklı,” dedi Maran.
OmniAI, Meta‘nın Llama 3, Anthropic‘in Claude, Mistral‘ın Mistral Large ve Amazon‘un AWS Titan gibi modellerle entegrasyonlar sunuyor. Bu entegrasyonlar, verilerden hassas bilgilerin otomatik olarak kırmızıyla işaretlenmesi gibi kullanım durumları için yapay zeka destekli uygulamalar oluşturmayı amaçlıyor. Müşteriler, modellerin altyapılarında yönetilmesini sağlamak için OmniAI ile yazılım-hizmet olarak bir sözleşme imzalıyor.
Henüz erken günlerde olmasına rağmen OmniAI, yakın zamanda FundersClub liderliğindeki 3,2 milyon dolarlık bir tohum yatırım turunu 30 milyon dolar değerleme ile kapattı ve şimdiden Klaviyo ve Carrefour gibi 10 müşteriye sahip olduğunu iddia ediyor. Yıllık tekrar eden gelirin 2025 yılına kadar 1 milyon dolara ulaşması bekleniyor.
“İnanılmaz derecede yalın bir ekibiz ve hızla büyüyen bir sektördeyiz,” diye ekledi Maran. “Zamanla, şirketlerin mevcut altyapılarının yanında modeller çalıştırmayı tercih edeceğine ve model sağlayıcılarının mevcut bulut sağlayıcılara model ağırlıklarını lisanslamaya daha fazla odaklanacağına bahse giriyoruz.”