Kahve severlerin dünya genelinde yakından tanıdığı %Arabica, Bağdat Caddesi’ndeki ilk mağazasıyla Türkiye pazarına giriş yapmaya hazırlanıyor. Japonya’dan Amerika’ya, Tayvan’dan Ürdün’e, Birleşik Krallık’tan Katar’a kadar yüzlerce mağaza ile yeni nesil kahve deneyimini mükemmelleştiren %Arabica, Eylül 2014’te Japonya’nın Kyoto kentinde ilk mağazasını açarak global kahve zincirleri arasına adını yazdırmıştı.
Türkiye’deki ilk mağazasını yaklaşık 2 milyon dolarlık bir yatırım bütçesiyle açan %Arabica, bu yeni pazar deneyiminde Bean Alive şirketi ile iş birliği yapıyor. Bean Alive kurucu ortağı Evren Bingöl, 2025 sonuna kadar Türkiye genelinde 10 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, kahve tutkunlarına uçtan uca yeni bir deneyim yaşatmayı amaçladıklarını ifade etti. Bingöl, kahvenin kültürümüzün bir parçası olduğunu ve zamanla gelişerek, yenilenerek günlük hayatın vazgeçilmezi haline geldiğini vurgularken, %Arabica ile Türkiye’ye kahve tüketiminde yeni bir soluk getireceklerine inandıklarını dile getirdi. Bingöl, “3. dalga kahvecilerin sunduğu kahve deneyimini, 2. dalga kahvecilerin işletme mantığı ile kitlesel pazara ulaştıran bir markayı Türkiye’ye getirmek bizim için gurur verici. Başlangıç olarak İstanbul’da Bağdat Caddesi’nde ilk mağazamızı açacağız. En kısa zamanda Avrupa Yakası’nda ve birçok farklı noktada yer alacağız. Sadece içecek grubuyla değil, yiyecek alternatifleri ile de dikkat çekeceğiz” dedi.
Kahvede Olduğu Kadar Ekipmanlarda da İddialı
%Arabica markasının kurucusu Kenneth Shoji, sürdürülebilir lezzet ve kalite için üretimden sunuma kadar her noktaya hassas yaklaşımıyla tanınıyor. Shoji, kahve çekirdeklerini yetiştirmek için çiftlik satın alarak bu sürece ilk yatırımını yapmış ve sonrasında çekirdeklerin kavrulması ve kahveye dönüşmesi sürecinde ihtiyaç duyulan ekipmanlar için dünyanın en başarılı markalarını tercih etmiş. Aynı zamanda kahve tutkunları için bu ekipmanların tedariğini de sağlıyor.
Evren Bingöl, kahve çekirdeklerinden yola çıkarak oluşturulan logonun hakkını verdiğini belirterek, sınırlarını keskin çizgilerle belirlemiş ve kaliteden ödün vermeyen bir kahve markasının Türkiye için önemli bir kazanım olduğunu ifade ediyor. Bingöl, “Kenneth Shoji’nin Hawaii’deki çiftliğinde yetiştirdiği çekirdekler, Brezilya ve Etiyopya çekirdekleriyle karıştırılıyor. Çekirdekler, üretildikleri ülkeden dünyanın dört bir yanındaki mağazalara dağıtılmadan önce Japonya’daki merkezde toplanıyor ve daha sonra Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki sıcaklık kontrollü özel depoda kavruluyor. Çekirdekler daha sonra dünya genelindeki mağazalara dağıtılmadan önce 4 gün boyunca gazdan arındırılıyor ve böylece %Arabica’nın özgün ve eşsiz tadı ortaya çıkıyor” şeklinde konuştu.
Baristaların Rolü ve Önemi
Kahve ürünlerinin yanı sıra, ekibin de kritik önem taşıdığını vurgulayan Evren Bingöl, %Arabica‘da görev alan genç baristaların birer sanatçı olarak konumlandırıldığını belirtti. Bingöl, “Genç baristaların dünyayı görebilmeleri, kişisel hedefler belirleyebilmeleri ve bir gün kendi fikirleriyle dünyaya meydan okuyabilmeleri için %Arabica, yılda iki kez dünyanın dört bir yanından baristaları farklı şehirlerde düzenlenen etkinliklerde bir araya getiriyor. Bu alanda kariyer yapmak isteyenler için de önemli bir deneyim sunuyor” dedi.
Kahve kültürünün Türkiye’deki gelişimine katkıda bulunmayı hedefleyen %Arabica, Bağdat Caddesi’ndeki yeni mağazasıyla Türk kahve severlere yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor. Şirket, Türkiye pazarında büyümeyi ve kahve tutkunlarına benzersiz lezzetler sunmayı amaçlıyor.