Ferrero tarafından 1946 yılında Piyemonte bölgesinde kurulan Ferrero Grubu, Nutella’nın 60. yılını kutluyor. Ferrero’nun kurucusu Pietro Ferrero, 2. Dünya Savaşı sonrasında kıt olan kakaoyu, bol bulunan fındıkla birleştirerek yeni bir ürün geliştirdi. Bu ürün, bugün milyonlarca insanın sofralarında yer alan Nutella’nın temelini attı.
Nutella, 1964 yılında ilk kez üretim bandından indiğinde, gıda sektöründe yeni bir kategori yarattı. Ferrero Türkiye ve IPA Bölge Direktörü Azmi Gümüşlüoğlu, Nutella’nın inovatif hikayesini anlattı. Gümüşlüoğlu, “Nutella bugün 170 ülkede milyonlarca tüketicinin güne gülümseyerek başlamasına katkıda bulunan, sofralarına lezzet katan bir ürün. Nutella’nın 60 yıllık hikayesi, Ferrero’nun kurucusu Pietro Ferrero’nun güçlü öngörüsüyle ortaya çıkan kakaolu fındık kreması fikri, gıda sektöründe girişimciliği ve olağanüstü inovasyonu gösteren yepyeni bir kategorinin doğuşuna yol açtı” ifadelerini kullandı.
Nutella’nın hikayesi, Pietro Ferrero’nun oğlu Michele Ferrero ile devam etti. Michele Ferrero, Nutella’yı yeni teknolojilerle geliştirerek, ikonik kavanozuyla 1964 yılında piyasaya sürdü. Nutella, 60 yıldır milyonlarca insanın sofralarında yer alıyor ve her yıl 5 Şubat’ta Dünya Nutella Günü olarak kutlanıyor. Bu özel günde, dünyanın farklı yerlerinden tüketiciler Nutella ile hazırladıkları tarifleri sosyal medya üzerinden paylaşıyor.
Türkiye, Nutella’nın üretildiği 11 fabrikadan birine ev sahipliği yapıyor. Manisa’da bulunan fabrika, 2013 yılında Ferrero’nun 19. fabrikası olarak kuruldu. Ferrero Türkiye ailesine katıldığında yaklaşık 30 kişilik bir organizasyon olduklarını belirten Azmi Gümüşlüoğlu, “Birlikte büyük bir hayal kurduk. Türkiye’yi Ferrero’nun önemli üretim ve ihracat üslerinden biri haline getirme hedefiyle yola çıktık” dedi. Bugün, Ferrero Türkiye Çikolata çatısı altında yaklaşık 400 çalışan bulunduğunu ve operasyonlarıyla da onlarca kişiye dolaylı istihdam sağladıklarını belirten Gümüşlüoğlu, “Yetişmiş insan kaynağımızı yurt dışındaki ofislerimize üst düzey pozisyonlara gönderiyoruz. Bugün 30’un üstünde çalışanımız ülkemizi yurt dışında gururla temsil ediyor” dedi.
Ferrero Türkiye Çikolata, Manisa tesisinde ürettiği markalı ürünleri Hindistan, Dubai, Çin gibi yaklaşık 30 ülkeye ihraç ediyor. 2022 yılında yaklaşık 40 milyon dolar ihracat gerçekleştiren firma, 2023 yılında ihracatını 77 milyon doların üzerine çıkardı. Ferrero Türkiye, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından açıklanan “Türkiye’nin ilk 1000 ihracatçısı” listesinde yer aldı.
Nutella, Türkiye’de de oldukça sevilen bir ürün. Türkiye’de Nutella ile kakaolu fındık kreması pazarının lideri olan Ferrero Türkiye, her yıl 50 milyon kavanozun üzerinde Nutella’yı tüketicilerle buluşturuyor. Gümüşlüoğlu, “Dünyayı 60 yıldır gülümseten Nutella’nın yıldönümünde, gülümsemenin gücünü biz de Türkiye’deki tüketicilerimizle birlikte kutluyoruz” dedi.
Ferrero Grubu, bugün 5 kıtada, 50 ülkede, 37 üretim tesisi ile faaliyet gösteriyor ve ürünleri 170’in üzerinde ülkede bulunuyor. Nutella, Alba’da başlayan yolculuğunu dünya çapında bir başarı hikayesine dönüştürdü. 60 yıldır milyonlarca insan güne Nutella’nın yaydığı pozitiflik, birliktelik, masalarındaki lezzet ve keyifle başlıyor.
Nutella’nın 60 yıllık başarı öyküsü, inovasyonun ve girişimciliğin gıda sektöründeki en güzel örneklerinden biri olarak tarihe geçti. Nutella, Pietro Ferrero’nun öngörüsü ve Michele Ferrero’nun teknolojik yenilikleri ile büyüyen bir marka olarak, sofralarda ve kalplerde yerini korumaya devam ediyor.