Orka Holding, yurt dışında genişleme adımlarını kararlılıkla sürdürüyor. Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İtalya’nın Bologna şehrinde gerçekleştirilen açılış töreninde, şirketin küresel piyasada güçlenmeye devam ettiğini belirtti. “Yaklaşık iki yıllık bir çalışmanın sonucunda bu binada Orka Global olarak faaliyetlerimize başladık. Buranın dışında Bologna‘da 2 bin 500 metrekarelik bir lojistik merkezimizi açtık,” diyerek, yatırımlarının büyüklüğüne dikkat çekti.
Orka Global, şirketin Avrupa Genel Merkezi ve global showroom olarak faaliyet gösterecek. Törende, Türkiye‘nin Roma Büyükelçisi Ömer Gücük ve Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Mehmet Büyükekşi de dahil olmak üzere, diplomasi, iş, spor, sanat, moda ve cemiyet dünyasından pek çok önemli isim yer aldı. Büyükelçi Gücük, “Bu yatırım kendine has bir yeri olan yatırım. İtalya içinde de gördüğümüz markanızı tekrar görmek bizim için ayrı bir mutluluk kaynağı oldu,” ifadelerini kullandı.
TFF Başkanı Büyükekşi, Orka Holding‘in yatırımlarının kendilerini gururlandırdığını belirtti ve “Eğer yurt içinde markaysanız iç denizlerde geminizi yüzdürüyorsunuz. İhracat yapıyorsanız yurt dışında markaysanız okyanuslarda gemi yüzdürüyorsunuz. Okyanuslarda dev dalgalar olur, dev dalgalara karşı mücadele etmek lazım,” dedi.
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Bologna‘yı seçmelerinin nedenini, markanın İtalya‘daki distribütörlerine daha kolay ulaşmak olduğunu açıkladı. “Distribütörlerinin koleksiyonlarını İtalya‘da görmek ve müşterilerini İtalya‘ya getirmek istediklerini” söyleyerek, Orka Holding‘in stratejik hamlelerini paylaştı.
Bu genişleme, aynı zamanda Hong Kong, Dubai ve Rusya gibi diğer önemli pazarlara olan ilgisini de kapsıyor. “Hong Kong en çok ilgilendiğimiz pazar,” diyen Orakçıoğlu, şirketin küresel vizyonunun altını çizdi. Ayrıca, Avrupa Birliği‘nin sürdürülebilirlik ve dijitalleşme regülasyonlarının önemini vurgulayarak, “Orka Holding olarak üretimde çok güçlüyüz ve üçüncü fabrikamızın yatırımını yapıyoruz,” dedi.
Orakçıoğlu, 2024‘te 10 milyar lira ciro hedeflediklerini açıkladı. Giresun‘da inşa edilen üçüncü fabrika ile ilgili, “Yıl sonunda bitirmeyi planlıyoruz. Değeri 250 milyon lira olan bu yatırımla 450 yeni istihdam sağlayacağız,” bilgisini verdi.
E-ticaret ve e-ihracat konusunda da önemli adımlar atan şirket, iç pazarda edindiği deneyimi dış pazarlara taşımayı hedefliyor. “E-ihracatın payı ise yüzde 1,5. Biz iç pazarda bu kadar deneyim sahibi olduysak yüzde 20 ticaretimizi e-ticaretle yapıyorsak, e-ihracata niye bu deneyimi taşımıyoruz?” diyerek bu alanda büyük hedeflerini ortaya koydu.
Ayrıca, Orakçıoğlu yapay zekanın şirket stratejilerindeki rolünü de vurgulayarak, “Mağazalarımızdaki stok algoritmasıyla e-ticaretteki stok algoritmasını birleştirmiş durumdayız. Birbirlerine hizmet ediyor ve aynı zamanda çevrim içi sipariş veren gidip mağazadan ürünü alabiliyor ya da müşteri o kadar deneyimli ki mağazadan seçip bir kampanya olduğu zaman hemen çevrim içi sipariş verebiliyor” şeklinde konuştu.
Bu genişleyen küresel strateji, Orka Holding‘in hem Avrupa’da hem de dünya genelinde daha da güçlenmesine olanak tanıyacak gibi görünüyor.