Migros‘un dijitalleşme adımlarında önemli bir aşama olan “GS1 Standartlarında QR Kod Sistemi” hayata geçiyor. GS1 Türkiye ve GS1 Global Yönetim Kurulu Üyesi ve Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, “Attığımız bu imzayla 2027 yılına kadar GS1 standartlı QR Kod sistemini tüm kasalardan ve online olarak kullanılmak üzere hazır hale getireceğiz” açıklamasında bulundu. Bu kapsamda, Migros‘un da dahil olduğu üretici, perakendeci ve e-pazaryeri firmalarından oluşan 20 üst düzey yönetici, ortak bir bildiri imzaladı.
Migros‘tan yapılan açıklamaya göre, bu süreçte üreticiler, ürünlerin paketlerine GS1 standartları doğrultusundaki QR kodlarını entegre edecek. Perakendeciler ise kasa sistemlerini GS1 QR Kodlarını okuyacak şekilde güncelleyecek. Özgür Tort, Türkiye’de ilk barkod uygulamasını Migros‘un gerçekleştirdiğini ve GS1 2D barkodu da ilk kez Uzman Kasap markalarıyla hayata geçirdiklerini hatırlattı. Tort, mevcut barkod sisteminin sınırlı bilgi içerdiğini ancak GS1 standartlı QR kodlar ile ürün içeriği, besin değerleri, güvenlik bilgileri, sertifikalar, geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik bilgileri gibi daha kapsamlı verilerin eklenebileceğini vurguladı.
Sistemin devreye girmesiyle birlikte ürünlerin izlenebilirliği artacak ve süreçlerde verimlilik sağlanacak. Tort, “Şimdi de GS1 QR Kod ortak deklarasyonuna imza attık. Attığımız bu imzayla 2027’ye kadar GS1 standartlı QR Kod sistemini tüm kasalardan ve online olarak kullanılmak üzere hazır hale getireceğiz. Sistem hızla tüm perakendeci ve üreticilere yaygınlaşacak” ifadelerini kullandı.
Tort, tüketicilerin aldıkları ürünlerin besin değerleri ve içeriklerinin yanı sıra, üretimde sürdürülebilir kaynaklar kullanılıp kullanılmadığı gibi özelliklere de dikkat ettiğini belirtti. Yeni nesil perakende anlayışları doğrultusunda hayata geçirecekleri bu uygulamayla sektöre ve müşterilere önemli bir katkı sunacaklarını ifade eden Tort, “Tüketiciye doğru bilgi akışı ve şeffaflık getiren bu çalışmayla ürünlerin ambalajları değil, verileri konuşacak. Müşterilerimiz ister evinde, ister rafta, ister online üzerinden her türlü ürünü, GS1 standartlı QR kodu üzerinden kaynağına kadar takip edebilecek” dedi. Ayrıca, ürünlerin üretim tarihinden, hangi parti ürünlerle getirildiğine, son tüketim tarihine (STT) kadar birçok bilgiye ulaşılabileceğini belirtti. Tort, “Karbon ayak izine kadar takip edebileceğimiz bir seviyeye geleceğiz. Böylece tam izlenebilirlik sağlanacak” dedi.
GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, yoğun bir şekilde kullanılan barkodların artık endüstrinin gelecekteki gereksinimlerini ve tüketicilerin daha fazla ürün bilgisi taşıma ihtiyacını karşılayamaz hale geldiğini vurguladı. Yorgancılar, GS1 Türkiye‘nin kurulduğu günden bu yana üyelerinin dijitalleşmesi ve uluslararası standartları kullanarak yurt dışına açılması adına köprü görevi gördüğünü belirtti. “Dolayısıyla GS1 standartlarına sahip QR kodlar, tüketiciler ve regülasyonlar kapsamında talep edilen tüm bilgilerin sağlanması ve kasada taramayı mümkün kılmak gibi birçok yeni imkan sağlıyor” dedi.
Yorgancılar, GS1 Global’in yayınladığı ortak açıklamada imzası bulunan 20 firmanın 150 ülkede faaliyet gösterdiğini ve yaklaşık 1,3 trilyon dolar pazar değerine sahip olduğunu belirtti. Bu firmaların 2 milyondan fazla kişiye iş imkanı sağladığını ve sistemin yaygınlaşması adına çalışmaların sürdürüleceğini ifade etti.
Migros‘un öncülüğünde atılan bu dijitalleşme adımı, perakende sektöründe önemli bir değişim ve dönüşüm sürecini başlatacak gibi görünüyor. Ürünlerin izlenebilirliğinin artması ve süreçlerde verimliliğin sağlanması, tüketiciye daha güvenli ve şeffaf bir alışveriş deneyimi sunacak.