Radisson Otel Grubu, Afrika kıtasındaki varlığını güçlendirmeye devam ediyor. Grup, 2024’ün ilk yarısında Tanzanya’daki ilk otelini açtığını ve toplamda yedi yeni otel eklediğini duyurdu. Bu genişleme, Fas, Nijerya, Tunus ve Etiyopya gibi kilit pazarlarda önemli bir büyüme gösteren stratejiyle uyumlu olarak gerçekleşti.
Radisson Otel Grubu‘ndan yapılan açıklamaya göre, Afrika’daki operasyon ve geliştirilmekte olan otel sayısı yaklaşık 100’e ulaştı. Grup, önümüzdeki beş yıl içinde 150 otel hedefine ulaşmayı planlıyor. Tanzanya, Grubun proaktif genişleme stratejisinde kilit bir pazar olarak belirlendi ve iki otel anlaşmasıyla ülkedeki ilk çıkışını yaptı. Bu ekleme, Grubun 30 ülkeye yayılan çeşitli Afrika portföyünü geliştirerek Afrika’daki en büyük pazar varlığına sahip otel şirketi olarak daha da sağlamlaştırıyor.
Nijerya‘da Radisson Otel Grubu, 2023’te imzalanan beş yeni otel de dahil olmak üzere, operasyonda ve geliştirme aşamasında olan 13 otelden oluşan bir portföy ile lider konumunu sürdürüyor. Yeni imzalanan Radisson RED Hotel Abuja, Grubun şehirdeki varlığını daha da güçlendirdi ve Abuja’da geliştirilmekte olan toplam otel sayısını dörde çıkardı.
Grup, Fas‘ta da benzer çabaları net bir dönüşüm planıyla sürdürdü. 2020’de bir otel olan varlığını bugün faaliyette olan 9’dan fazla otele ve geliştirilme aşamasında olan 4 otele çıkardı. Kazablanka, birçok kıta arasında stratejik bir merkezi temsil ediyor. Radisson Blu Hotel & Apartments Casablanca Finance City ve Radisson RED Hotel Casablanca Finance City‘nin yeni imzaları, Grubun ülke genelinde 2030’a kadar 25’in üzerinde otele ulaşma hedefini sağlamlaştırıyor.
Radisson Otel Grubu Küresel Geliştirme Başkanı Elie Younes, yaptığı açıklamada, “Yedi yeni otel, Fas, Nijerya, Tunus ve Etiyopya gibi kilit Afrika pazarlarında önemli bir büyüme gösteren genişleme stratejimizle uyumlu ve Tanzanya’daki merakla beklenen ilk otelimiz. Bu oteller aynı zamanda dönüşüm stratejimizi ve yeni markalar sunarak portföyümüzü çeşitlendirme ve bu önemli pazarlardaki varlığımızı sağlamlaştırma konusundaki kararlılığımızı da vurgulamakta,” ifadelerini kullandı.
Yılın ilk yarısını güçlü bir şekilde geçiren Radisson Otel Grubu, ikinci yarıda da Fas ve Güney Afrika gibi kilit pazarlardaki varlıklarını genişletmeye odaklanarak bu ivmeyi sürdürmeyi planlıyor. Younes, “2030 yılına kadar 25 otele ulaşma hedefimizi kısa süre önce açıkladık ve her iki ülkedeki portföyümüzü iki katına çıkardık. Ortaklarımızın her birine bize ve markalarımıza duydukları değerli güven için teşekkür ediyoruz,” şeklinde konuştu.
Bu gelişmeler, Radisson Otel Grubu‘nun Afrika’daki pazar payını artırma ve kıta genelinde güçlü bir varlık oluşturma stratejisine olan bağlılığını göstermektedir. Grubun önümüzdeki yıllarda daha fazla otel açma planları ve mevcut otellerini genişletme çalışmaları, Afrika’daki turizm sektörüne önemli katkılarda bulunmaya devam edecektir.