Honda Türkiye Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Çetin Kardeş, markanın büyük başarısını bir kez daha vurgulayarak, Türkiye motosiklet pazarında 9 yıldır liderliğini sürdürmenin gururunu yaşadıklarını belirtti.
2023 yılında Türkiye genelinde 480,181 adet 50cc üzeri motosiklet satışının gerçekleştiği açıklanan verilere göre, Honda Motosiklet, 90,080 adetlik satışıyla bu büyük pazarda zirvede yer aldı. Önceki yıla göre satışlarını ikiye katlayarak yüzde 18,8’lik pazar payına ulaşan Honda, sektördeki etkileyici varlığını bir kez daha kanıtlamış oldu.

Honda Türkiye Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Çetin Kardeş, liderliğin önemine vurgu yaparak, ‘2023 yılında motosiklet sektörü rekorlarla büyümeye devam etti. Bu kadar hızlı bir pazarda liderliği sürdürmek çok önemliydi. Dokuzuncu kez bu unvanı almaktan gururluyuz. Bu mutluluğu Honda markasını tercih eden tüm kullanıcılarımız ile paylaşıyoruz.’ dedi.
Stratejik Adımlar ve Büyüme Hikayesi
Honda’nın Türkiye’deki başarısını değerlendiren Kardeş, şirketin her geçen gün artan hızlı teslimat hacmi ve yükselen motosiklet talebiyle uyumlu bir büyüme sergilediğini ifade etti. Ayrıca, bireysel ulaşım ve seyahat alanında motosiklet kullanımının belirgin bir artış gösterdiğine dikkat çekti.
‘Ürün gamımızı her kitleden kullanıcıların ihtiyaçlarına göre genişlettik. Özellikle 2023 yılında ülkemizde çok beklenen 8 yeni model ile ürün çeşitliliğimizi 7 farklı segmentte 32’ye çıkardık. Öte yandan bayi ağı yapılanmamızı büyüttük ve güçlendirdik. Bunlar büyüme yolculuğumuzdaki önemli adımlar oldu.’ şeklinde konuşan Kardeş, Honda’nın stratejik adımlarla büyüme hikayesini anlattı.
Teknoloji ve Kullanıcı Odaklı Yaklaşım
Kardeş, Honda markasının özel bir kullanıcı kitlesi bulunduğunu vurgulayarak, markanın sunduğu teknolojiler, güvenlik donanımları, sürüş ekonomisi ve performansın sürekli geliştiğini belirtti. Kullanıcıların beklentilerini dikkate alarak ürün gamlarını güçlendirmeye devam edeceklerini ifade etti.
‘Türkiye’de motosiklet kullanımı hızla yaygınlaşıyor. İlk defa motosiklet kullananların oranı toplam pazarın yaklaşık yarısını oluşturmakta. Lider marka olmanın getirdiği sorumlulukla sürücü güvenliği üzerine aktivitelerimizi 2024 yılında artırarak sektöre hizmet etmeye devam edeceğiz.’ şeklinde konuşan Kardeş, Honda’nın sürdürülebilir bir büyüme hedefiyle önümüzdeki dönemde de sektördeki liderliğini sürdürmeyi amaçladıklarını belirtti.