Eskişehir‘de 1988 yılından bu yana faaliyetlerini sürdüren Terraco Group, dört kıtada 17 ülkeye ihracat gerçekleştirerek uluslararası arenada önemli bir yer ediniyor. Şirketin Türkiye Genel Müdürü Ömer Faruk Şen, Eskişehir tesisinin 50 bin ton kuru ve 30 bin ton yaş ürün üretim kapasitesine sahip olduğunu belirtti.
Terraco Group, 1980 yılında İsveç‘te kuruldu ve 1988 yılından bu yana Eskişehir‘de üretim yapıyor. Dünya genelinde 14 ülkede 21 üretim tesisi bulunan şirket, özellikle gelişmekte olan pazarlara yatırım yaparak büyümeyi hedefliyor. Terraco Group Türkiye Genel Müdürü Ömer Faruk Şen, Türkiye’nin Terraco için önemli bir pazar olduğunu ve bu nedenle Eskişehir‘in stratejik bir üretim merkezi olarak seçildiğini ifade etti. Şen, “Eskişehir coğrafik olarak Anadolu’nun tam ortasında bulunuyor ve stratejik bir konuma sahip. Ama daha da önemlisi çok yüksek kalitede kalsiyum karbonat ve türevleri dolgu ile çimento kaynaklarına yakın olması nedeniyle çok kıymetli bir lokasyonda bulunuyor” dedi.
Şen, Eskişehir‘in denize kıyısı bulunmaması ve limanlara uzak olmasının dezavantaj gibi görünmesine rağmen, şehirde yüksek katma değerli ürünlerin tedarik edilebilmesinin özellikle ihracat açısından çok yardımcı olduğunu vurguladı. Bu durumun Eskişehir’in tercih edilmesinin en önemli sebeplerinden biri olduğunu belirten Şen, “Eskişehir fabrikamızı 1988’de faaliyete geçirdik. Tesisimiz yarısı kapalı olan 12 bin metrekarelik bir alanda kurulu bulunuyor ve yaklaşık 50 bin ton kuru ve 30 bin ton yaş ürün üretim kapasitesine sahibiz” dedi.
Terraco’nun adı, Latince’de “Dünya” anlamına gelen “Terra” kelimesinden türetilmiştir. Şirket, çevre ve insan sağlığını önceleyen bir politika izlemektedir. Terraco Group Türkiye Genel Müdürü Ömer Faruk Şen, “Kurulduğumuz günden bu yana sadece su bazlı çözümler sunuyoruz. Aynı zamanda akrilik modifiye çimento esaslı toz ürünlerimizi aynı hassasiyetle üretiyoruz” diyerek, şirketin çevre dostu ve insan sağlığına duyarlı üretim felsefesini vurguladı.
Terraco’nun Türkiye pazarında kendine yer bulmasında, özellikle son yıllarda yüksek kaliteli ve uzun ömürlü kaplama çözümlerine artan talep önemli bir rol oynuyor. Şen, “Neyse ki özellikle son 5 yılda ülkemizde de uzun ömürlü kaplama çözümlerinin kıymeti daha da anlaşılır oldu. Taleplerin hep bu yönde geliştiğini takip ediyor ve kendimizi özellikle bu seviyedeki pazarda konumlandırıyoruz” şeklinde konuştu.
Şen, Terraco olarak Türkiye pazarında uzun ömürlü kaplamaların daha çok kullanılır olmasını sağlamayı şirket misyonu olarak benimsediklerini ve bu hedeflerinden asla vazgeçmeyeceklerini belirtti. Özellikle Handycoat markalı akrilik macunlarıyla daha çok kullanıcıya ulaşarak uzun ömürlü ve çatlamayan yüzeylerin elde edilmesini sağlamak istediklerini ifade etti. “Verimlilik artırmaya dönük yatırımlarımızla daha yüksek kalitede ürünleri daha hızlı üretebilir ve sevk edebilir hale geliyoruz” dedi.
Ömer Faruk Şen, 2023 yılının dalgalı bir yıl olduğunu, döviz kurlarındaki hızlı değişikliklerin kendileri gibi firmaları iç pazarda doğru fiyatlama yapma konusunda zorladığını belirtti. Ancak, yine de geçen yıl bir önceki yıla göre büyümeyi başardıklarını söyledi. Şen, “Hedeflerimizin de ötesinde büyüme kaydettik. Bizim açımızdan bu yıl da 2023’e göre büyümeyle sürüyor” dedi.
Terraco Group Türkiye Genel Müdürü Ömer Faruk Şen, iç pazarda bayi ağlarını büyütmeye devam ettiklerini ve yeni ihracat pazarlarında projeler geliştirdiklerini açıkladı. “2022 yılında yaptığımız bir strateji çalıştayı sonucunda satış cirosunda 5 yılda 5 kat büyümeyi kendimize hedef olarak belirledik ve bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Şu anda düzenli olarak 4 kıta ve 17 ülkeye ihracatımız var. Ciromuzun yaklaşık yüzde 45’ini ihracat pazarlarından elde ediyoruz. Hedefimiz bunu her zaman yüzde 50’nin üzerinde tutmak” dedi.