Güzellik ürünleri ve cihazları satan Purplle, Abu Dabi’nin egemen fonu ADIA liderliğindeki birincil ve ikincil yatırımlar aracılığıyla 100 milyon dolar (INR 835 Cr) fon topladı. Bu yatırım, Purplle‘ın değerini yaklaşık 1,2-1,3 milyar dolara çıkararak geçen yılki fon toplama turundan %15 daha yüksek bir değerleme sağladı.
Creaegis, eski Premji Invest ortağı Prakash Parthasarathy tarafından kurulan ve sektöre özgü olmayan bir özel sermaye fonu, Purplle‘ın fonlama turuna yeni bir yatırımcı olarak katılmayı planlıyor. Görüşmelerin son aşamalarında olduğu bildirilen Creaegis‘in katılımı, Purplle‘ın yatırımcı tabanını genişletecek. Ayrıca, Purplle‘ın mevcut yatırımcılarından Premji Invest de firmaya olan yatırımını artırdı. Purplle‘ın diğer yatırımcıları arasında Peak XV Partners ve Blume Ventures yer alıyor.
Bu gelişme, Purplle‘ın bu yıl daha fazla fiziksel mağaza açmayı planladığını ve 100 milyon dolarlık yatırım için ADIA ile ön görüşmelere başladığını duyurmasından aylar sonra geldi. Purplle‘ın, önümüzdeki yılın ikinci yarısı ile 2026’nın başları arasında halka açılmayı planladığı bildirildi.
2012 yılında Manish Taneja ve Rahul Dash tarafından kurulan Purplle, güzellik ürünleri ve cihazları satmaktadır. Platformunda, Plum, WOW Skin Science, mCaffeine, Maybelline ve SUGAR Cosmetics gibi birçok D2C markasının ürünlerini satmaktadır. Şirketin operasyonel geliri veya satışları, 2022-23 mali yılında (FY23) 474.9 Cr INR’ye ulaşarak, FY22’deki 219.8 Cr INR’den %116’lık bir artış gösterdi.
Hindistan’ın güzellik ve kişisel bakım (BPC) pazarının hızla büyümesi bekleniyor ve 2027 yılına kadar toplam 30 milyar dolarlık GMV’ye ulaşarak, küresel BPC pazarının yaklaşık %5’ini oluşturacak. Yıllık yaklaşık %10’luk bir büyüme oranıyla, büyük ekonomiler arasında en hızlı büyüyen BPC pazarıdır.
Hindistan’ın güzellik sektöründeki birçok büyük oyuncu, pazarın daha büyük bir payını ele geçirmek için çabalarını artırıyor. Nykaa, Myntra, Mamaearth, Ajio ve Tira gibi şirketler, pazardaki yerlerini sağlamlaştırmak için yoğun bir şekilde çalışıyor. Tira, geçen ay içinde iki özel etiket başlatarak, geçen yıl piyasaya girdikten bir yıl sonra ölçeklenmeye odaklandığını gösterdi. Reliance Retail, geçen yıl güzellik ve kişisel bakım pazarına girdikten sonra, Tira‘nın fiziksel varlığını Hindistan’ın büyük şehirlerinde on mağazaya çıkardı.
Purplle‘ın aldığı bu yeni yatırım, şirketin büyüme planlarını destekleyecek ve güzellik pazarındaki rekabeti artıracak gibi görünüyor. Şirketin fiziki mağaza açma hedefleri ve halka arz planları, Hindistan güzellik pazarında önemli bir oyuncu olma yolunda atılmış stratejik adımlar olarak değerlendiriliyor.