ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, bankanın dijital dönüşüm süreci ve gelecekteki büyüme hedefleri hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Gökgöz, ING Türkiye‘nin dijitalleşme stratejilerini ve yenilikçi hizmetlerini tanıtarak, “Şu ana kadar attığımız adımlarla dijital dönüşüm yolculuğumuzda kararlılıkla ilerledik, artık ‘ING tamamen dijital.’ Milyonlarca müşterimize, kazandıran, paranızı büyüten ve en iyi deneyimi sağlayan dijital banka olma misyonuyla hizmet veriyoruz. Önümüzdeki yıllarda önce mobil bankacılık yaklaşımımızla, Cebimdeki Danışman gibi yenilikçi hizmet ve ürünlerimizle aynı zamanda yapay zekâ ve dijital teknolojileri de en etkin şekilde kullanarak Türkiye’de hızlı bir büyüme planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Gökgöz, ING Türkiye‘nin dijital dönüşüm sürecine yönelik yaptığı açıklamalarda, dijitalleşmenin bankanın DNA’sında olduğunu vurguladı. ING Grubu, tam 27 yıl önce, ING Direct ile şubesiz bankacılığı hayata geçirdi. Bugün Avrupa’da birçok ülkede milyonlarca müşteriye tamamen dijital kanallar üzerinden hizmet veren ve inovasyonu, müşteri deneyimi odaklı dijitalleşmeyi işinin merkezine koyan bir kurum haline geldi. Türkiye‘de yaklaşık otuz yıldır faaliyet gösteren ING, 16 yıl önce Oyak Bank‘ı satın alarak bireysel ve tüzel bankacılık alanında hizmet vermeye başladı. Kurulduğu günden bu yana başarı hikayesi yazan ING Türkiye, yenilikçi marka duruşunu her geçen gün daha da güçlendirdi.
ING Türkiye, dijitalleşme yatırımlarını hızlandırarak büyük bir dijital dönüşüm geçirdi. Hem teknolojiye hem de altyapıya yatırım yaptıklarını belirten Gökgöz, mikroservis mimarisinin yaygın kullanılmasıyla sektörde bir ilke imza atan yeni teknoloji platformlarını hayata geçirdiklerini belirtti. ING Mobil ve İnternet Bankacılığı hizmetlerini yenileyen banka, uçtan uca zahmetsiz bir şekilde müşterilerine bankacılık deneyimi sunabiliyor. Özellikle dijital deneyime insan dokunuşu getirme amacıyla 3 yıl önce hayata geçirilen Cebimdeki Danışman hizmeti, müşterilere haftanın 7 günü gece 12’ye kadar hizmet veriyor. Uzman bankacılar, müşterilerin yatırım, kredi, mevduat ve bireysel emeklilik konularında danışmanlık ihtiyaçlarını karşılıyor.
Yapay zekânın bankacılık üzerindeki etkilerine değinen ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, yapay zekâ teknolojisinin geçmişte çözülmesi zor olan birçok problemi hızlı bir şekilde çözebildiğini belirtti. ING Türkiye‘nin yapay zekâ destekli kredi tahsis kararları ve ING Mobil‘de yer alan yapay zekâ destekli akıllı bankacılık robotu INGo ile ilgili bilgiler veren Gökgöz, INGo’nun bugüne kadar 33 milyonun üzerinde tekil görüşme gerçekleştirdiğini ve 2,4 milyar TL kredi başvurusunu onayladığını belirtti.
ING Türkiye, mobil bankacılığı işinin merkezine koyarak hizmetlerini ve ürünlerini önce mobil anlayışıyla geliştirmeye devam ediyor. Günlük bankacılık işlemlerinin büyük bir kısmının mobil uygulama üzerinden gerçekleştirildiğini ifade eden Gökgöz, ING’nin ana banka müşterilerinin yüzde 92’sinin mobilde aktif olduğunu ve yüzde 90’ının sadece mobil kullandığını belirtti. Ayrıca, Cebimdeki Danışman hizmetinin genişletildiğini ve bugüne kadar 330 binden fazla görüşme gerçekleştirildiğini ekledi.
KOBİ Bankacılığı alanında da dijital hizmetler sunan ING Türkiye, KOBİ müşterilerinin dijital hizmetlere olan yaklaşımının olumlu yönde değiştiğini gözlemledi. KOBİ Dijital hizmetleri sayesinde KOBİ müşterileri, işyerlerinden ayrılmadan ING müşterisi olabiliyor, masrafsız para transferleri yapabiliyor ve avantajlı ürünlere ulaşabiliyor. Cebimdeki Danışman KOBİ hizmeti ile 4 binden fazla müşteriye danışmanlık hizmeti sunuldu.
Sürdürülebilirlik stratejileri hakkında da bilgi veren ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, ING Grubu’nun sürdürülebilirlikle ilgili faaliyetlerinin otuz yıl öncesine dayandığını belirtti. S&P‘den en yüksek ESG skoruna sahip olan ING, müşteri deneyimi ve sürdürülebilirliği işinin merkezine alarak çalışmalarını sürdürüyor. ING Türkiye, operasyonlarında net sıfır karbon hedefiyle çalışarak örnek teşkil etmeyi hedefliyor. Ayrıca, faaliyet gösterdiği tüm ülkelerdeki ofislerinde yüzde 100 yenilenebilir enerji kullanıyor.
ING Türkiye, gelecekte de dijitalleşme ve sürdürülebilirlik stratejileri çerçevesinde yatırımlarına devam ederek, Türkiye’de hızlı bir büyüme planlıyor. Yapay zekâ ve dijital teknolojileri en etkin şekilde kullanarak müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı hedefleyen ING Türkiye, bu alanda öncü olmayı sürdürecek.