Ege bölgesinin seramik sektöründeki öncü markası Anatolia, Ege İhracatçı Birlikleri tarafından düzenlenen İhracatın Yıldızları Ödül Töreni’nde 2023’te en fazla ihracat gerçekleştiren marka olarak seçildi. Bu prestijli ödülü kazanarak sektördeki liderliğini bir kez daha perçinleyen Anatolia Doğaltaş Seramik, başta ABD ve Kanada olmak üzere dünyanın dört bir yanına tedarik ettiği seramik ve doğal taşlarıyla dikkat çekiyor.
Yeni Fabrika ve Üretim Hedefleri
Anatolia Genel Müdürü Sayın Şemun Alp Biber, ödül töreninde yaptığı açıklamada, “Ege bölgesinde sektör ihracat birinciliğini elde etmemizde emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza teşekkür ederim. Geçtiğimiz yılın sonunda İzmir Aliağa’daki fabrikamızın devreye girmesi ile üretime başladık ve hedefimiz sektörümüzde ülke çapında ihracat şampiyonu olmak” dedi.
Şemun Alp Biber, 200 bin metrekare kapalı alana sahip yeni tesislerinde 1,6 x 3,2 ve 1,2 x 2,8 metre ebadında teknik porselen plakalar ürettiklerini belirtti. İlk ürünlerin pazara sunulmasının ardından İtalya ve İstanbul’da düzenlenen fuarlarda da sergilendiğini ifade eden Biber, yeni hatların montajının tamamlanmasıyla yıllık toplam 10 milyon metrekare üretime ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
İstihdam Artışı ve Yatırım Planları
Anatolia’nın 2’nci ve 3’üncü hatlarının montajının yakın zamanda tamamlanması planlanıyor. Bu yeni hatlar devreye girdiğinde, yatırım maliyeti 250 milyon dolar olan bu hatlarda istihdamın artması bekleniyor. Şemun Alp Biber, yatırımların neticesinde şu an 300’ü Kanada ve ABD’de olmak üzere 500 kişiye istihdam sağlandığını belirterek, “İlk 3 hattımız devreye girdiğinde bu sayı 600’ü, tüm hatlar devreye alındığında da 800’ü aşacak” dedi.
Katma Değerli Üretim ve Teknoloji
Anatolia Genel Müdürü, tesislerinde tamamen katma değerli ürünler ürettiklerini vurgulayarak, üretim teknolojisinin benzersiz bir modele sahip olduğunu belirtti. Hammadde hazırlama ve stoklamanın tamamen otomatik yapıldığı tesislerde ürünlere kutuya girene kadar hiçbir elin değmediğini ifade etti. Şemun Alp Biber, ürünlerinin büyük ebatlı seramikler olduğunu ve özellikle mutfak tezgahlarında tercih edildiğini söyledi.
Sürdürülebilirlik ve Çevreci Yatırımlar
Anatolia’nın çevresel sorumluluğunu taşıyan bir yaklaşımla hareket ettiğini belirten Biber, tesisin çatısına kuracakları güneş enerjisi santraliyle enerji üretimine yönelik önemli bir adım attıklarını dile getirdi. “Tek çatı üzerinde 200 bin metrekarelik GES uygulaması dünyada çok nadir görülüyor. 21.5 megawatt’lık enerji üretimiyle ilk 3 hattın tüm elektrik ihtiyacını buradan karşılayacağız” diyen Biber, atık suyun geri kazanılmasıyla ilgili bir yatırımları olduğunu ve tüm su ve katı atıklarını geri dönüştüreceklerini sözlerine ekledi.
Anatolia, yeşil binalara verilen LEED Sertifikası’nı en üst seviyeden almaya yönelik planlarıyla da dikkat çekiyor. Şemun Alp Biber, ayrıca tesislerini inovasyon ve Ar-Ge’nin yürütüldüğü bir merkez haline getirmeyi hedeflediklerini ifade etti.