New York borsasında işlem gören Zeekr, kardeş markası Lynk ile birleşme sürecini tamamlamasının ardından, Çin’de otonom sürüş teknolojisi yarışına katıldığını duyurdu. Geely Auto çatısı altında faaliyet gösteren Zeekr, kendi geliştirdiği L3 seviye otonom sürüş sistemini Nisan ayında düzenlenecek Shanghai Otomobil Fuarı’nda tanıtacağını açıkladı.
Zeekr CEO’su An Conghui, çalışanlarına gönderdiği mektupta, “L3 mimarisi yakında tamamlanacak” ifadesini kullanarak, yeni nesil teknolojinin mevcut sistemlere kıyasla işlem gücü, yapı, performans ve güvenlik açısından daha üstün olacağını belirtti.
Bu gelişme, Çin’in en büyük elektrikli araç üreticisi BYD’nin aynı hafta içinde tüm modellerine otopilot sistemi ekleyerek otonom sürüşü daha geniş bir müşteri kitlesi için erişilebilir hale getireceğini açıklamasının ardından geldi. BYD, Seagull modelinden başlayarak toplam 21 modelde kendi geliştirdiği ileri sürücü destek sistemini kullanacağını duyurdu.
Zeekr, birleşme sonrası Lynk’in yüzde 51 hissesini satın alarak tamamen entegre bir ekosistem altında faaliyet göstermeye başladığını, bu gelişmenin de New York Borsası’na yapılan resmi bildirimde belirtildiğini açıkladı.
L3 seviyesi, sürücünün ellerini direksiyondan çekebileceği, ancak müdahaleye hazır olması gereken bir sistem olarak tanımlanırken, bir üst seviye olan L4 ise sürücünün tamamen gözünü yoldan ayırmasına olanak tanıyor. Çin’de ise çoğu akıllı araç L2 veya L2+ kategorisinde yer alıyor ve sürücünün her an araca müdahaleye hazır olmasını gerektiriyor.
Birleşme sonrası Zeekr, ikinci çeyrekten itibaren Lynk 900 altı kişilik SUV modeli için siparişleri kabul etmeye başlayacak. An Conghui, bu modelin, ileri düzey sürücü destek sistemleri ile yapay zeka destekli bir kokpiti birleştirmek üzere tasarlanan Nvidia Thor çipini kullanan dünyadaki ilk otomobil olduğunu açıkladı.
Fiyatlandırma açısından, Zeekr modelleri yaklaşık 300.000 yuan (yaklaşık 41.120 ABD doları) seviyesinde konumlanırken, Lynk modelleri ortalama 200.000 yuan civarında satışa sunuluyor.
2025 yılı için satış hedeflerinde Lynk, 390.000 araç teslimatı hedefleyerek bir önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 37’lik bir artış öngörüyor. Zeekr ise teslimatlarını yüzde 44 artırarak 320.000 araca ulaştırmayı planlıyor.
Shanghai Mingliang Auto Service CEO’su Chen Jinzhu, Zeekr’in otonom ve akıllı araçlar geliştirme yönündeki hamlelerinin, Çinli otomobil üreticileri arasında araştırma-geliştirme yatırımlarında yeni bir yarış başlatabileceğini belirterek, “Küçük ölçekli oyuncular, büyük üreticilerin akıllı elektrikli araç yatırımlarını artırmaları sonrasında daha fazla baskı altında kalacak” değerlendirmesinde bulundu.
China EV100 Genel Sekreteri Zhang Yongwei, 2025 yılında Çin’de satılacak her üç yeni araçtan ikisinin, yani yaklaşık 15 milyon aracın L2 veya daha yüksek seviyede otonom sürüş özelliğine sahip olacağını öngördüklerini açıkladı.
Bu gelişmeler, Çin’deki elektrikli araç pazarında otonom sürüş teknolojilerinin giderek daha fazla önem kazandığını ve büyük üreticilerin sektördeki hakimiyetlerini artırmak için teknolojiye yoğun yatırım yaptığını ortaya koyuyor.