Türkiye‘nin önde gelen yünlü kumaş üreticilerinden Yünsa, Türkiye Muhasebe Standardı 29 (TMS 29) uygulamaları çerçevesinde 2023 mali yılında 544,2 milyon TL net kar elde ettiğini duyurdu. Şirket, Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP) aracılığıyla açıkladığı finansal sonuçlarında, TMS 29 Yüksek Enflasyonlu Ekonomilerde Finansal Raporlama standartları altında enflasyon muhasebesi sonrası cirosunu 2,2 milyar TL olarak raporladı.
2023 yılında Yünsa, güçlü satış kanalı portföyü ve etkin fiyatlandırma politikaları sayesinde yüksek bir performans sergiledi. Şirketin maliyet odaklı yaklaşımları ve etkin finans yönetimi, net karını 544 milyon TL olarak gerçekleştirmesine olanak sağladı. Net kar marjı, bir önceki yıla göre 2 puanlık bir artışla %25’e ulaştı. Enflasyon muhasebesi dışında hesaplandığında, net kar 565,4 milyon TL olurken, brüt kar marjı %42’ye yükseldi.
Yünsa Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Sürmegöz‘ün ifadesine göre, “2025’te Avrupa‘nın, 2030’da ise dünyanın lider yünlü kumaş markası olma hedeflerimize emin adımlarla ilerliyoruz.” Şirket, Yünsa‘nın 50’nci, Cumhuriyet‘in 100’üncü yaşını kutladığı 2023 yılını başarıyla tamamladığını vurguladı. Sürmegöz, “Küresel ekonomilerde dalgalanmaların yaşandığı, yakın coğrafyamızda savaşların sürdüğü, ülkemizin ise asrın felaketi ile sarsıldığı, dünya ve ülkemiz için zorlu geçen 2023 yılında bilançolarımızı, nakit akışımızı ve likiditemizi disiplinle yönetmemizin faydalarını gördük,” şeklinde konuştu.
Aynı zamanda, şirket sürdürülebilirlik adına önemli adımlar attı. Yünsa‘nın yıllık 10 milyon metre dokuma ve 4 bin 500 ton iplik üretim kapasitesine sahip olan üretim tesisleri, yapılan yatırımlarla daha çevre dostu bir hale getirildi. Yenilenen boyahane tesisi ve atık pet şişelerin geri dönüştürülmesiyle elde edilen özel elyaf karışımlı kumaş kullanım oranının %9’dan %22’ye çıkarılması, şirketin sürdürülebilirlik çabalarını gözler önüne serdi.
Yünsa‘nın dünyanın en büyük beş üst segment yünlü kumaş üreticisi arasında yer alması ve 50’den fazla ülkede, 400’den fazla dünya markasıyla iş birlikleri gerçekleştirmesi, uluslararası pazardaki güçlü konumunu pekiştiriyor. Şirket, modaya yön veren iş birliklerine ve marka bilinirliğine duyduğu gururu vurgulamaya devam ediyor.