YouTube, reklam engelleyicilere karşı yeni bir yöntem test ediyor. Geçtiğimiz hafta, reklam engelleyici SponsorBlock, Google‘a ait video hizmetinin, sınırlı sayıda kullanıcıyla sunucu taraflı reklam enjeksiyonu denediğini duyurdu.
Bu yöntem, reklamların cihazınıza ulaşmadan önce videoya enjekte edilmesi anlamına geliyor. Bu, reklamların cihazınıza ayrı olarak ulaştığı istemci taraflı reklam enjeksiyonunun aksine, yazılımın reklamları tespit etmesini ve engellemesini zorlaştırıyor.
SponsorBlock, yaptığı açıklamada, “Bu durum, sponsorblock’u bozar çünkü tüm zaman damgaları reklam süreleriyle offsetlenir” dedi.
Google sözcüsü, bu testi doğrulayan bir açıklama yaparak, hizmetin “hem organik hem de reklam video içeriğini sunmada performans ve güvenilirliğini artırdığını” belirtti. Ayrıca bu güncellemenin “reklam engelleyiciler yüklü olan izleyiciler için optimal olmayan izleme deneyimlerine yol açabileceğini” ifade etti.
Google, reklam engelleyicilerin YouTube‘un Hizmet Şartları’nı ihlal ettiğini yineleyerek, reklamsız bir deneyim isteyen izleyicilerin YouTube Premium‘a abone olmaları gerektiğini belirtti.
Bu adım, YouTube‘un reklam engelleyicilerle süregelen mücadelesinde son hamlelerden biri. Şirket, geçen yıl reklam engelleyicilerini devre dışı bırakmayan ziyaretçilerin video izlemesini engelleyen bir pop-up mesajı yayınladı.
Geçtiğimiz sonbaharda bir dizi reklam engelleyici şirketle yaptığım görüşmede, Ghostery‘nin ürün ve mühendislik direktörü Krzysztof Modras, YouTube‘un “dünyanın en büyük yayıncılarından biri olarak, reklam engellemeyi aşmak için sürekli yatırım yaptığını” ve “yöntemlerini daha önce hiç olmadığı kadar sık adapte ediyor gibi göründüğünü” belirtti.
Daha yakın bir zamanda, başka bir reklam engelleyici olan AdGuard‘dan gelen bir e-posta, sunucu taraflı yaklaşımın YouTube‘un web üzerindeki yeni bir uygulaması olduğunu, ancak hizmetin mobil uygulamalarında benzer bir şey yaptığını öne sürdü.
AdGuard, “reklam engelleme geliştiricileri ve reklam filtreleme topluluğundan yenilikçi yaklaşımlar ve ortak çabalar gerektirse de, çözümlerin ortaya çıkacağı konusunda iyimser olduklarını” belirtti.
Bu gelişmeler, YouTube ve reklam engelleyiciler arasındaki mücadelede yeni bir dönemin habercisi gibi görünüyor. Her iki taraf da sürekli olarak yöntemlerini geliştirirken, izleyicilerin bu değişikliklerden nasıl etkileneceği merak konusu olmaya devam ediyor.