Tayvan kökenli, son yıllarda dünya çapında popülerlik kazanan içecek bubble tea, Türkiye’de de özellikle gençler ve çocuklar başta olmak üzere farklı yaş grupları tarafından beğenilerek tüketiliyor. Bu alanda önemli bir ekonomik potansiyele sahip olan Türkiye, Bobajoy isimli yerli bir marka ile üretim kapasitelerini artırarak yalnızca ulusal değil, aynı zamanda uluslararası pazarda da iddialı bir konuma yelken açıyor.
Bobajoy‘un kurucu ortağı Sabri Eyüp Küçük, konuya dair açıklamalarında, “Bubble tea, bugün dünyada oldukça popüler bir ürün. Türkiye’de de yatırımlarımızla beraber özellikle son 5 yılda yaygınlaşmış durumda. Bu içecek, genel olarak çocuk ve gençlere hitap etse de farklı yaş gruplarının da beğenerek tükettiğini söyleyebilirim.” ifadelerini kullandı. Küçük, ayrıca yaptıkları araştırmalar ve seyahatler sonucu bu ürünün Türkiye pazarında da sevileceğini öngördüklerini ve 2015’te kurdukları Bobajoy markası ile sadece Türkiye pazarını değil, 40’tan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirtti.
Bobajoy, yıllık 50 milyon bardak bubble tea üretim kapasitesi ile dikkat çekiyor. Şirket, iki fabrikada 200’ü aşkın çalışanı ile kesintisiz bir üretim süreci yönetiyor. Küçük, “Bubble tea sektöründe dünyada fark yaratmayı hedefliyoruz. Hedefimiz dünyanın en büyük üreticisi olmak.” şeklinde konuştu. Bu amaç doğrultusunda, Çanakkale‘de yeni bir fabrika kurma hazırlıklarının sürdüğünü ve iki yeni ürün ve marka yaratarak dünya pazarındaki yerlerini sağlamlaştırmayı hedeflediklerini vurguladı.
Marka, özellikle Avrupa ve Amerika pazarlarında güçlü bir varlık göstermeyi ve uluslararası pazarda rekabet avantajı elde etmeyi amaçlıyor. Türkiye’deki 5 bini aşkın noktada ürünlerini sunan Bobajoy, bubble tea’yi Uzak Doğu‘dan alıp Türkiye’de yeniden harmanlayarak küresel bir lezzete dönüştürmeyi hedefliyor. Bu strateji, markanın yalnızca iç pazarda değil, uluslararası alanda da iddialı bir konuma gelmesine olanak tanıyor.