Türkiye‘de faaliyet gösteren çözüm platformu Şikayetvar, vatandaşları yeni dolandırıcılık yöntemi konusunda uyardı. Son dönemde artan şikayetler, 0850’li numaralar üzerinden gerçekleşen dolandırıcılık vakalarını gündeme getirdi. Şikayetvar‘a göre, dolandırıcılar farklı kurumların adını kullanarak ‘sosyal yardım başvurusu’ bahanesiyle insanların kişisel bilgilerini ele geçirmeye çalışıyor.
Şikayetvar tarafından yapılan açıklamada, internet servis sağlayıcıları, mobil operatörler, kombi bakımı gibi çeşitli sektörlerden aradıklarını iddia eden dolandırıcıların, yeni hedef olarak Vakıflar Genel Müdürlüğü‘nü seçtikleri belirtildi. Bu yöntemle birçok kişinin kişisel verilerinin çalınma riskiyle karşı karşıya kaldığı ifade edildi.
Platforma ulaşan şikayetlerde dolandırıcıların modus operandi olarak öncelikle kullanıcılardan bir mobil uygulama indirmelerini istediği, sonrasında ise kimlik bilgileri ile kayıt işlemini tamamlattıkları belirtiliyor. Ardından, banka hesapları üzerinden küçük miktarlarda para transferi gerçekleştirilerek güven sağlamaya çalışılıyor ve son olarak indirilen uygulamanın silinmesi talep ediliyor.
Bir Şikayetvar kullanıcısının aktardığına göre, “29 Mart’ta saat 15.00’de 0850 711 70 46 numaralı telefondan beni aradılar. Vakıflar Genel Müdürlüğü’nden aradıklarını ve aylık 3 bin TL vereceklerini söylediler. Telefonuma bir uygulama indirmemi istediler. İndirdim ve söyledikleri talimatları yerine getirdim. Kimlik bilgilerimi aldılar. Benim adıma ve bilgim dışında yapılacak hiçbir işlemi kabul etmiyorum ve sorumluluğun bana ait olmadığını beyan ediyorum. Islak imzam olmadan yapılan herhangi bir resmi işlemi, hesap açılımını, başvuruyu, yeni hat açılışını, kredi başvurusunu, para transferlerini, kumar ve bahis işlemlerini ve yasa dışı tüm faaliyetleri kabul etmiyorum.”
Başka bir şikayet ise, “Yardım başvurusu için Vakıflar Genel Müdürlüğü‘nden aradıklarını belirttiler. Benden bir para gönderme uygulamasını indirmemi ve kimlik bilgilerimi, yüz taraması ile kimlik taraması yapmamı isteyerek birçok bilgiyi onaylatıp çeşitli adımlarda bilgilerimi uygulamaya kayıt ettiler. Daha sonra banka hesabımın mobil uygulamasından 150 TL göndermemi ve ardından 140 TL’yi geri göndermemi talep ettiler. Sonrasında indirdiğim uygulamayı silmemi istediler. Benim adıma ve bilgim dışında yapılacak herhangi bir işlemi kabul etmiyorum ve sorumluluğun bana ait olmadığını beyan ediyorum. Islak imzam olmadan yapılan herhangi bir resmi işlemi, hesap açılışını, başvuruyu, yeni hat açılışını, kredi başvurusunu, para transferlerini ve adıma açılacak şirketlerle ilgili tüm faaliyetleri kabul etmiyorum. Olası tüm işlemlerin sorumlusu ilgili şirket olacaktır.” şeklinde detaylandırıldı.
Bu tür dolandırıcılık vakaları, vatandaşların kişisel bilgilerinin yanı sıra mali güvenliklerini de tehdit ediyor. Şikayetvar gibi platformlar, benzer durumlarla karşılaşan bireylerin yaşadıkları mağduriyetleri dile getirebilecekleri önemli araçlar olarak öne çıkıyor. Dolandırıcılıkla mücadelede farkındalığın artırılması ve vatandaşların bu tür tuzaklara karşı dikkatli olmaları büyük önem taşıyor.