Belçika merkezli yapay zekâ girişimi Conveo, aralarında Y Combinator, 6 Degrees Capital, Entourage Capital, Pitchdrive ve Syndicate One’ın bulunduğu yatırımcılardan toplam 5 milyon euro (yaklaşık 5.3 milyon dolar) yatırım aldı. Şirket, bu yatırımla küresel büyüklüğü 115 milyar euroyu aşan pazar araştırması sektörüne yönelik geliştirdiği AI tabanlı çözümünü genişletmeyi hedefliyor.
Tüketici davranışlarının hızlı bir değişim sürecine girdiği günümüzde, markaların hedef kitleleriyle kurduğu iletişim biçimleri de dönüşüm geçiriyor. Z kuşağı ve Alfa kuşağı gibi yeni jenerasyonlar, markaların geleneksel araştırma yöntemleriyle yeterince içgörü elde etmesini zorlaştırıyor. Bununla birlikte, değişen yasal düzenlemeler ve kültürel dinamikler de şirketleri müşteriyle etkileşim kurma biçimlerini yeniden değerlendirmeye zorluyor.
Conveo, bu zorluklara karşılık olarak geliştirdiği AI destekli video görüşme çözümüyle, şirketlerin yüzlerce müşteriyle derinlemesine görüşmeleri aynı gün içinde gerçekleştirmesini mümkün kılıyor. Sistem, görüşmeleri istenilen dilde gerçekleştirebiliyor ve süreç sonunda verileri analiz ederek hızlı içgörüler sağlıyor. Conveo Kurucu ortaklardan ve CEO olan Dieter De Mesmaeker, daha önce yer aldığı bir ölçeklenme sürecinde şirketlerin eksik araştırmalarla kritik kararlar aldığına şahit olduğunu belirtiyor. Diğer kurucu ortak Hendrik Van Hove ise McKinsey‘deki deneyimlerinden yola çıkarak geleneksel araştırma süreçlerinin zaman ve kaynak açısından zorluğunu vurguluyor.
Conveo’nun sunduğu sistem, proje kurulumundan analiz sürecine kadar tüm araştırma sürecini otomatikleştiriyor. Böylece, geleneksel yöntemlere kıyasla 100 kat daha hızlı içgörü sağlandığı ifade ediliyor. Şirketin çözümünün Procter & Gamble, Google, Unilever gibi büyük markalar tarafından halihazırda kullanıldığı belirtiliyor. Yapay zekânın araştırma sürecinde yönlendirme yapabildiği, karşılıklı konuşma gerçekleştirebildiği ve cevaplara göre derinleştirici sorular sorabildiği aktarılıyor.
Dieter De Mesmaeker, “90% of the time in qualitative research is spent on activities that can be automated so researchers can spend time on actually creating value from these insights” ifadesiyle, araştırmacıların asıl değeri yaratacak alanlara yönelmesini mümkün kıldıklarını belirtiyor. Şirketin vizyonu, Conveo’nun bir organizasyonda yapay zekâ destekli bir araştırma çalışanı gibi konumlandırılması yönünde.
Conveo’nun araştırma bölümünü, küresel araştırma ajansı Human8’in kurucusu ve Vlerick Business School’da pazarlama profesörü olan Niels Schillewaert yürütüyor. Şirket, teknik kapasite ile stratejik araştırma deneyimini birleştiren bir ekip yapısına sahip olduğunu vurguluyor.
Edgard & Cooper’da Kıdemli İçgörü Yöneticisi olan Pieter Van Paemel, “We don’t see Conveo as a replacement for face-to-face interviews but as a new research method combining the best of qualitative and quantitative approaches” diyerek, sistemin nitel ve nicel yaklaşımları bir araya getirme gücüne dikkat çekiyor.
AI temelli görüşmelere katılan kullanıcıların yüzde 83’ü, bir insan görüşmeciden daha açık hissettiğini belirtirken, yüzde 93’ü Conveo’nun görüşmelerine 5 üzerinden 4 ya da daha yüksek puan verdi. Orange’ta Pazar Araştırmacısı olarak görev yapan Wendy Francois, başlangıçta şüpheyle yaklaştıklarını ancak testler sonrası kullanıcı geri bildirimlerinin son derece olumlu olduğunu ifade ediyor.
Yatırım sonrasında Conveo, mühendislik ve iş geliştirme ekiplerini genişletmeye, özellikle ABD ve Avrupa pazarlarında ölçeklenmeye odaklanacak. Ayrıca, yapay zekâ tabanlı sistemini daha da geliştirerek müşterilere sunduğu değeri artırmayı planlıyor.