Yandex, Türkiye‘de işletmelere yönelik haritalama, coğrafi konum ve navigasyon çözümlerini Yandex Maps API markası altında tanıttı. Türkiye‘de düzenlenen toplantıda, Yandex Maps API CCO‘su Alina Silenko, Yandex Maps API Türkiye Ülke Müdürü Yasin Yılmaz, İş Geliştirme Müdürleri Alihan Yılmaz ve Şerza Saka önemli açıklamalarda bulundu. Sunulan bu çözümler, şirketlerin adres yönlendirme ve navigasyonla ilgili karşılaştıkları zorlukları yönetmelerine yardımcı olmayı hedefliyor.
Yandex Maps API, dünya çapında 50 binden fazla şirket tarafından kullanılmakta ve bu şirketler aracılığıyla her yıl 1,5 milyardan fazla rota planlaması gerçekleştirilmektedir. Yandex‘in sağladığı hizmetler e-ticaret platformları, perakende zincirleri, lojistik firmaları, fintech şirketleri ve üretim işletmeleri gibi geniş bir yelpazedeki kuruluşlara hitap etmektedir.

Yandex Maps API üç ana başlık altında işletmelere çözüm sunuyor: rota planlama ve navigasyon, adrese göre koordinat belirleme ve yer arama, web siteleri ve uygulamalara haritaların entegrasyonu. Bu hizmetler, kullanıcıların günlük operasyonlarında karşılaştıkları zorlukları aşmalarına olanak tanıyarak, iş süreçlerinin daha verimli hale gelmesine katkıda bulunuyor.
Rota planlama ve navigasyon hizmetleri arasında Mesafe Matrisi ve Ulaşım Rotası Ayrıntıları gibi çözümler bulunuyor. Bu çözümler, farklı ulaşım türleri için en uygun rotaları oluşturmak ve seyahat sürelerini tahmin etmek amacıyla geliştirilmiş durumda. Ayrıca, NaviKit SDK sayesinde şirketler, navigasyon uygulamalarını sıfırdan geliştirme sürecinde yıllar sürebilecek çalışmalar yerine, bu hazır çözümü kullanarak zaman ve maliyetten tasarruf edebiliyor.

Adrese göre koordinat belirleme ve yer arama çözümleri ise, Geocoder, Arama İpuçları ve Kurum Arama araçlarını içeriyor. Bu araçlar, adres girme ve yer arama işlemlerini basitleştirerek işletmelerin sipariş formu doğruluğunu artırıyor ve teslimat maliyetlerinin hesaplanmasını kolaylaştırıyor.
JS API ve MapKit SDK, interaktif haritaların web siteleri ve uygulamalara sorunsuz bir şekilde entegrasyonunu sağlarken, teslimat bölgelerini işaretleme, rakiplerin konumlarını gizleme gibi özellikler sunuyor. Bu çözümler, müşteri hizmetlerinin kalitesini artırma ve lojistik süreçleri optimize etme konusunda Türkiye‘deki işletmelere büyük destek sağlıyor.
Yasin Yılmaz toplantıda yaptığı açıklamada, “Türkiye teknoloji, e-ticaret, mobilite ve lojistik alanlarında hızla ilerliyor. Bu yolculukta yerel işletmeleri desteklemekten heyecan duyuyoruz. Yandex Maps API çözümleri, süreçlerin otomasyonu ve şirket içi personel ile sipariş işleme uzmanları üzerindeki iş yükünün azaltılması yoluyla Türk şirketlerinin lojistiği optimize etmesine ve müşteri hizmetlerinin kalitesini artırmasına olanak tanıyor” dedi. Yandex ayrıca, Yandex for Startups çatısı altında Paket Mutfak gibi işletmelerin Yandex Maps API‘den faydalanarak zaman tasarrufu sağladığını ve iş birliği yaptığı kurumları belirtti.