X, reklamveren boykotuna ilişkin açtığı antitröst davasında yeni adımlar atarak, davaya Lego, Nestlé, Pinterest, Tyson Foods ve diğer büyük markaları da ekledi. X CEO’su Linda Yaccarino, bu boykotun “sistematik yasadışı bir boykot” olduğunu belirterek davayı genişletme kararı aldı.

Dava, başlangıçta 2024 yılının Ağustos ayında Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ve onun marka güvenliğini sağlamayı hedefleyen girişimi Sorumlu Medya Küresel İttifakı (GARM) aleyhine açılmıştı. Ancak, bu sürecin hemen ardından WFA, GARM’ı sona erdirdiğini duyurdu. Yapılan açıklamada, girişimin amacının yanlış anlaşıldığı ve bunun WFA’nın kaynaklarına zarar verdiği ifade edildi. WFA CEO’su ise üyelerine yaptığı açıklamada davaya karşı kendilerini savunacaklarını belirterek, “faaliyetlerimizin rekabet kurallarına tamamen uyduğunu göstereceğiz” dedi.

Davada daha sonra Twitch de sanıklar arasına eklenmişti. Ancak Business Insider’ın haberine göre, bu liste genişletilerek birçok büyük şirketin daha davaya dahil edilmesiyle kapsam büyüdü.

X, WFA’nın GARM aracılığıyla bir reklam boykotu düzenlediğini ve bunun amacının, sosyal medya platformunun GARM’ın belirlediği marka güvenliği standartlarına uymasını sağlamak olduğunu iddia ediyor. Şirketin şikayetinde, bu boykot sonucunda 2022 yılının Kasım ve Aralık aylarında GARM’a bağlı en az 18 reklamverenin X üzerindeki reklam harcamalarını tamamen durdurduğu ve diğer bazı reklamverenlerin de harcamalarını ciddi şekilde azalttığı vurgulandı.

Şikayet dilekçesinde, “X’in reklam gelirlerinin çoğunluğu, GARM üyesi olmayan veya GARM üyesi reklam ajanslarının müşterisi olmayan küçük ve orta ölçekli işletmelerden geliyor” denildi. Ancak boykot nedeniyle platform üzerindeki reklam talebinin azaldığı ve bunun kalan reklamverenlerin daha düşük fiyat teklif etmesine yol açtığı belirtildi.

Davada ayrıca, X üzerindeki reklam fiyatlarının hala sosyal medya pazarındaki rakiplerinin gerisinde olduğu ve boykotun bu düşük fiyatlı reklam fırsatlarını değerlendirme şansını da engellediği ileri sürüldü. Dilekçede, “Boykot yapan reklamverenler, sektör standartlarına eşdeğer veya daha yüksek marka güvenliğine sahip bir platformda düşük maliyetli reklam fırsatlarını kaçırıyor” denildi.

Öte yandan, X’in içindeki tablo da benzer bir olumsuzluğu yansıtıyor. Şirketin sahibi Elon Musk, Ocak ayında çalışanlarına yaptığı konuşmada, “kullanıcı büyümesinin durgun, gelirin tatmin edici seviyede olmadığını ve zar zor başa baş noktada olduklarını” söyledi.

Bu gelişmeler, X’in platformda yaşadığı zorlukların yalnızca reklamverenlerle sınırlı kalmadığını, daha geniş bir yapısal problemle karşı karşıya olabileceğini gösteriyor.

Exit mobile version