Warby Parker‘ı rakiplerinden ayıran önemli noktalar vardı. Markanın yaratıcısı Neil Blumenthal numaralı gözlüklerini kaybedince aynı durumda olanları da düşünerek bir girişimde bulundu. Sağladığı empati, gelecekte onun başarı hikayesini oluşturacaktı. Onun başarı hikayesine kısa kısa değindik.
Entrepreneurship Essentials’da bahsedilen bir örnek, yenilikçi çevrimiçi gözlük şirketi Warby Parker’ınkidir. 2008 yılında, Wharton MBA öğrencisi Neil Blumenthal numaralı gözlüklerini kaybetti. Çok pahalı oldukları için yeni bir çift almak konusunda isteksizdi. Ayrıca bir gözlük mağazasını ziyaret etmek istemiyordu.

Fikir gece yarısı aklına geldi ve hemen üç arkadaşına -Gilboa, Hunt ve Raider- e-posta gönderdi: Neden reçeteli gözlükleri uygun bir fiyata satmak için bir çevrimiçi şirket kurmuyorsunuz?
İşe koyuldular ve Warby Parker, dört kurucunun 2010 baharında MBA dereceleriyle mezun olmasının hemen ardından, yani GQ o yılın 15 Şubatında yayınlanacak bir makale yazmak için Blumenthal’a ulaşana kadar piyasaya çıkmaya hazırdı. . Kurucular süreçlerini hızlandırdılar ve makalenin basıldığı gün Warby Parker’ın web sitesini açtılar .
Warby Parker’ı “gözlük Netflix’i” olarak adlandıran makale, ilgilenen müşterileri akın akın yeni siteye çekiyor. Kurucuların bir hatası, web sitesine “satılmış” bir işlev eklemeyi unutmaktı. Warby Parker gözlüklerinin bekleme listesi 20.000 kişiye ulaştı ve şirket ilk yıldaki satış hedefine üç hafta içinde ulaştı.

Blumenthal, Inc için verdiği bir röportajda, “Bu bir panik anıydı, ama aynı zamanda harika müşteri hizmetleri sunmak ve özür dilemek ve açıklamak için kişiselleştirilmiş e-postalar yazmak için harika bir fırsattı,” dedi . “Bu, gerçekten müşteri hizmetlerini nasıl yürüteceğimize dair tonu belirledi.”
Warby Parker’ı gözlük pazarından ayıran birkaç şey vardı
- Çevrimiçi modeli : Ürünü teslim etmenin yeni bir yolu, durgun bir sektöre girmesine yardımcı oldu
- Uygun fiyatları : Numaralı camlara sahip bir çift Warby Parker çerçevesinin fiyatı 95 dolardır; bu, o sırada diğer markalardan çok daha ucuzdur.
- Evde deneme programı : Bu, müşterilerin beş gözlüğü denemelerine ve satın almak istemedikleri çiftleri geri göndermelerine olanak sağladı.
- İade taahhüdü : Satın alınan her gözlük için, Warby Parker ihtiyacı olan birine bir çift bağışladı.
Warby Parker, 2019 yılında bir milyonuncu gözlüğü bağışladı ve mevcut bir pazarda bir inovasyon örneği olmaya devam ediyor.
Neil Blumenthal kimdir?
Neil Blumenthal, Amerikalı bir girişimci, iş adamı ve hayırseverdir. New York Üniversitesi’nde işletme okumuş ve daha sonra Wharton School of the University of Pennsylvania’da MBA yapmıştır.

Blumenthal, Warby Parker adlı online gözlük markasının kurucuları arasında yer almaktadır. Warby Parker, 2010 yılında Blumenthal ve üç arkadaşı tarafından kurulmuş bir e-ticaret şirketidir. Şirket, uygun fiyatlı ancak yüksek kaliteli gözlükler satmaya odaklanmıştır. Warby Parker, ABD’nin yanı sıra Kanada, İngiltere ve Hong Kong gibi diğer ülkelerde de hizmet vermektedir.
Blumenthal ayrıca birçok sosyal sorumluluk projesine de katılmıştır. Örneğin, VisionSpring adlı bir kuruluşun kurucularından biridir. Bu kuruluş, düşük gelirli ülkelerde yaşayan insanlara uygun fiyatlı gözlükler sağlayarak göz sağlığına erişimi artırmayı hedeflemektedir.
Neil Blumenthal, Time Dergisi tarafından 100 Most Influential People listesinde yer almıştır ve Fortune Dergisi tarafından 40 Under 40 listesinde de yer almıştır.
Blumenthal, Türkiye’ye özel bir proje ile gelmedi ancak Warby Parker markası Türkiye’de de bilinmektedir.