Las Vegas’daki Tüketici Elektroniği Fuarı’nda yapılan bir açılış konuşmasında Walmart Başkanı ve CEO’su Doug McMillon ile diğer Walmart yöneticileri, perakende devinin müşteri alışveriş deneyimini iyileştirmek için artırılmış gerçeklik (AR), insansız hava araçları, üretken yapay zeka ve diğer yapay zeka teknolojilerini nasıl kullandığına dair bir bakış sundular.
Şirket, fuar sırasında iki yapay zeka destekli ürün yönetimi aracını ve “Shop with Friends” adlı yeni bir beta AR sosyal ticaret platformunu içeren birkaç yeni ürününü tanıtmıştır. Ayrıca, Sam’s Club içinde ve mağaza çalışanları tarafından kullanılan uygulamalarda yapay zekayı nasıl kullandığını vurguladı.
En dikkat çekici olarak, Walmart, iOS’ta kullanılmak üzere yeni bir üretken yapay zeka arama özelliği başlatıyor. Bu özellik, müşterilere ürünleri marka veya isimleriyle değil, kullanım durumlarına göre arama yapma olanağı tanıyacak. Örneğin, Walmart’a “futbol izleme partisi” için gerekli şeyleri aramasını isteyebilirsiniz, özel olarak cips, kanatlar, içecekler veya 90 inçlik bir TV için arama yapmak yerine. Bu gelişmiş arama sonuçları, Google’ın SGE (Arama Üretken Deneyimi) ile rekabet ederek ürün önerileri sunabilir ve incelemeler, fiyatlar, görseller ve daha fazlasını gösterebilir.
CES öncesinde, şirket müşterilere alışveriş yaparken bir sohbet botu ile etkileşimde bulunma olanağı sunan bir yapay zeka alışveriş asistanını sergilemişti. Müşteriler, sorular sormak ve kişiselleştirilmiş ürün önerileri almak için bu chatbot ile etkileşimde bulunabiliyorlardı. O zamanlar, Walmart bir üretken yapay zeka destekli arama özelliğinin de geliştirilmekte olduğunu açıklamıştı. Müşterilerin “tek boynuzlu temalı doğum günü partisi” gibi şeyler isteyebileceklerini ve buna karşılık tek boynuzlu temalı peçeteler, balonlar, streamerlar ve benzeri sonuçlar alabileceklerini belirtmişti. Şimdi bu özellik, mobil cihazlarda, önce iOS üzerinde kullanıma sunuluyor.
Başka bir potansiyel olarak umut vadeden yapay zeka kullanımı ise sıkça sipariş edilen ürünlerin yeniden tedarik edilmesiyle ilgili
Walmart, bu kullanım durumunu başlangıçta Walmart InHome Replenishment ile test edecek. Bu sistem, müşterilerin düzenli olarak sipariş verdikleri ürünlerle otomatik online alışveriş sepetleri oluşturmak için yapay zeka ve mevcut tedarik deneyimini birleştirecek. Bu hizmet, sadece InHome programı aracılığıyla mevcut olduğundan, bu ürünler daha sonra akıllı kilit destekli InHome teslimat hizmetini kullanarak müşterinin mutfak veya garajındaki buzdolabına teslim edilecek, ancak bir abonelik hizmeti olmayacak.
Şirket ayrıca, müşterilerin ihtiyaçlarına göre sepetlerinden ürünleri çıkarabileceklerini ve hizmetin zaman içinde müşterinin değişen ihtiyaçlarına uyum sağlayacağını belirtti.
Ancak, özellik başarılı bir şekilde çalışırsa, Amazon’un “Subscribe-and-Save” gibi diğer ev ürünlerinin yeniden tedariki için de kullanılması hayal edilebilir
Şaşırtıcı bir şekilde, Amazon henüz aynı şeyi yapmak için yapay zekayı kullanmamıştır (yani Dash Replenishment’ı desteklemek veya değiştirmek). Ancak, bu online perakendeci, müşterileri doğru ürünle buluşturmak için ürün incelemelerini özetleyerek, önemli özellikleri vurgulayarak veya uygun giysileri bulmalarına yardımcı olarak yapay zekayı başka yollarla kullanabiliyor.
CES’de tanıtılan diğer yeni bir Walmart ürünü ise “Shop with Friends” adlı bir AR alışveriş aracıdır. Bu araç, müşterilere sanal kıyafetler oluşturup bunları arkadaşlarıyla paylaşma ve ardından buldukları ürünler hakkında geri bildirim alabilme olanağı tanır. Bu araç, geçen yıl başlatılan Walmart’ın yapay zeka destekli sanal deneme teknolojisiyle sosyal özellikleri birleştirir.
CEO Doug McMillon, bu yeni ürün yelpazesini “uyumlu perakende” olarak adlandırdı; yani, kişiselleştirilmiş ve esnek perakende deneyimleri
CES ana konuşması öncesinde paylaşılan bir açıklamada, Walmart Inc. Küresel Baş Teknoloji Sorumlusu ve Baş Geliştirme Sorumlusu Suresh Kumar, “Omnichannel perakende on yıllardır var olsa da, bu yeni tip perakende – uyumlu perakende – bir adım daha ileri gidiyor” dedi. “Bu, sadece e-ticaret veya mağaza perakendesi değil, tüm kanalların en iyi yönlerini sorunsuz bir şekilde birleştiren tek, birleşik bir perakende deneyimidir. Ve Walmart için uyumlu perakende, insanlara net bir odaklanma temelinde yatmaktadır,” diye ekledi.
Şirket, yapay zekayı kullanma konusundaki diğer yöntemlere de değindi
Walmart’ın Sam’s Club’ı, mağazadan çıkarken makbuz doğrulaması için sıra beklemenin sorununu çözmeye yardımcı olan bir yapay zeka ve bilgisayar görüşü destekli teknolojiyi tanıtacak. Şu anda 10 konumda çalışan bu pilot uygulama, üyelerin öğelerini ödemiş olup olmadığını doğrulayacak ve bir mağaza görevlisinin şemalarını kontrol etmesini gerektirmeyecek. Bunun yerine, bilgisayar görüş teknolojisi müşterilerin arabalarının resimlerini çekecek ve yapay zeka, satışlarla arabalarındaki öğeleri eşleştirmenin sürecini hızlandıracak. Walmart, teknolojiyi yıl sonuna kadar neredeyse 600 kulübüne getirmeyi planlıyor.
Başka bir alanda, Walmart’ın mağaza çalışanları için üretken yapay zeka aracı olan My Assistant, 2024 yılında ABD dışında 11 ülkede genişletilecek ve bu ülkelerde çalışanların ana dillerinde kullanılacaktır. Zaten bu araç, Kanada, Meksika, Şili, Kosta Rika, El Salvador, Honduras, Guatemala ve Nikaragua’da kullanılabilir durumda ve Hindistan ve Güney Afrika’da başlatılmaya yöneliktir. Walmart; My Assistant, çalışanlara yazma, büyük belgeleri özetleme ve yaratıcılığı tetiklemek için “düşünce başlatıcıları” sunma konusunda yardımcı oluyor, diyor.
Yapay zeka konusunda McMillon, şirketin potansiyel etkileri düşünmeden teknolojiyi önceliklendirmeyeceğini vurguladı. Bunun yerine, “temel prensibimiz, teknolojiyi insanlara hizmet etmek için kullanmamız ve tersi değil” dedi.
Yine de, McMillon yapay zekanın bazı işleri ortadan kaldıracağını kabul etti
“Şüphesiz bazı görevler ortadan kalkacak ve bazı roller değişecek. Ve bazıları değişmeli, örneğin ağır kaldırma veya tekrarlayan görevlerle ilgili olanlar gibi” diye açıkladı. “Bu olurken, çalışanlarımızın bize daha keyifli ve tatmin edici olduklarını söyledikleri yeni roller tasarlıyoruz ve genellikle daha yüksek ücretle sonuçlanıyorlar. Bu yüzden çalışanlarımızın bu paylaşılan geleceğe geçişine yardımcı olmak için yatırım yapıyoruz,” diye ekledi.
Ana konuşmada, McMillon, Microsoft CEO’su Satya Nadella’yı sahneye davet etti ve Walmart’ın kendi perakende özel modellerinin yanı sıra Azure OpenAI’nın büyük dil modellerini kullandığını duyurdu.
Nadella, üretken yapay zeka ile mümkün olan ilerlemeler hakkında geniş bir şekilde konuştu, bunlar arasında kodlama, Microsoft’un kendi üretkenlik uygulamaları, sağlık, eğitim ve daha fazlası yer alıyordu. Yeni teknoloji ile “bu fırsatı büyütmek istediğinizden emin olmalısınız… ve bu teknolojinin yanlış sonuçlarına karşı çok dikkatli olmalısınız,” diye ekledi.
AI dışında, Walmart daha hızlı teslimatlar için diğer yeni teknolojilere de göz atıyor
Şirket, drone teslimat hizmetini Dallas-Ft. Worth metropolünde 1.8 milyon haneye, yani metropol alanının %75’ine genişlettiğini açıkladı. 30 dakikadan az süren teslimatlar, Wing ve Zipline tarafından desteklenmektedir. Walmart ayrıca, Walmart Supercenter’daki 120,000 ürünün %75’inin drone teslimatı için boyut ve ağırlık gereksinimlerini karşıladığını belirtiyor. Bugüne kadar Walmart, iki yıllık denemesinde 20.000’den fazla drone teslimatı gerçekleştirdi.