Viridien, önceki adıyla CGG, Oslo‘da düzenlenen 2024 EAGE Yıllık Konferansı‘nda yeni markasını tanıtarak Gelişmiş Teknoloji, Dijital ve Yeryüzü Verileri şirketi olarak stratejik büyümesinde yeni bir aşamaya geçti.
Bu strateji ilk olarak 2018 yılında duyurulduğundan bu yana, şirket veri toplama faaliyetlerinden vazgeçmiş ve Jeobilim, Yeryüzü Verileri ve İzleme & Gözetleme alanlarındaki temel işlerini farklılaştırarak büyümesini sağlamıştır. Yeni İş Kolları ise, Mineraller & Madencilik ve Karbon Depolama gibi düşük karbonlu pazarlar ile Yüksek Performanslı Bilgi İşlem (HPC) ve Altyapı İzleme gibi enerji dışı pazarlarda büyüme hedeflemektedir. Bu portföy, Viridien‘in müşterilerine karmaşık doğal kaynaklar, dijitalleşme, enerji geçişi ve altyapı sorunlarını verimli ve sorumlu bir şekilde çözme konusunda eşsiz bir destek sunmasını sağlıyor.
Yeni Viridien markası, şirketin tarihine, amacına ve değerlerine bir saygı duruşu niteliğinde olup, gelecekteki büyüme hedeflerini de onaylamaktadır. Fransızca kökenli olan Viridien adı iki bölümden oluşmaktadır. ‘Virid’, Latince ‘Viridis’ kelimesinden ilham alarak ‘taze, yeşil, kökünden türemiş’ anlamına gelirken, ‘ien’ ise ‘bir yerden gelen’ anlamını taşımaktadır. Bu isim, 1931 yılında kurulan bir Fransız şirketi olarak Viridien‘in mirasını, zengin geçmişini ve derin köklerini tanımakta olup, şirketin yeni bir büyüme dönemine girmesini sağlayacak olan temel güçlerini de ifade etmektedir.
Yeni Viridien logosu, mavi ve yeşil tonlarında olup, şirketin temel jeobilim uzmanlığını ve gezegene olan bağlılığını pekiştirmektedir. Bu dünya renklerinin karışımı, Viridien‘in getirdiği benzersiz bakış açılarını da temsil ederek, tüm paydaşlar için daha iyi kararlar ve sonuçlar doğurmasına katkı sağlamaktadır.
Viridien CEO’su Sophie Zurquiyah, bu önemli anın şirketin zaman çizelgesinde önemli bir dönüm noktası olduğunu vurgulayarak, “Bu an, CGG olarak 90 yılı aşkın bir tarihe sahip olan köklü geçmişimizi, Viridien olarak ileriye dönük yol haritamıza bağlıyor. Artan enerji talebi, gezegenimize özen gösterme taahhüdü ve dijital çağımızın hızlanan yetenekleri tarafından yönlendirilen toplumsal değişimler, teknolojimizi, verilerimizi ve uzmanlığımızı her zamankinden daha alakalı hale getiriyor. Viridien olarak, inovasyon konusundaki geçmiş başarılarımız üzerine inşa ederek, temel iş yeteneklerimizi geliştirmeye ve yeni iş kollarımızın büyümesini hızlandırarak şirketimizi önümüzdeki on yıllar boyunca sürecek başarılar için konumlandırmaya devam ediyoruz,” dedi.
Viridien‘in bu yeni marka stratejisi, şirketin mevcut ve gelecekteki iş kollarında sağlam bir şekilde yer alarak sürdürülebilir ve sorumlu büyüme hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacaktır. Bu dönüşüm, Viridien‘in müşterilerine daha yenilikçi çözümler sunarak onların karmaşık sorunlarını çözmelerine katkı sağlayacaktır.