Venturi Partners, Hindistan ve Güneydoğu Asya’daki tüketici odaklı yatırımlarıyla tanınan bir fon olarak, Hindistan’ın orta segment spor ve yaşam tarzı ayakkabı markalarından JQR (Just Quick Run)’a 25 milyon dolarlık yatırım yaptığını duyurdu. Bu yatırım, JQR için ilk girişim sermayesi desteği olurken, Venturi, markada açıklanmayan bir azınlık hissesi satın aldı.
2014 yılında kurulan JQR, bugün Hindistan’ın 12 milyar dolarlık orta ve ekonomik fiyat segmentindeki ayakkabı pazarında güvenilir bir marka konumunda. Dikey olarak entegre üretim kapasitesi, kendi bünyesinde tasarım yapma yeteneği ve güçlü fiziksel mağaza ağıyla JQR, yüksek kaliteli ürünleri uygun fiyatlarla tüketicilere sunmayı başarıyor.
Venturi Partners’ın Genel Müdürü Rishika Chandan, “Ayakkabı sektörü, hükümet politikalarından güçlü bir destek görüyor ve JQR’nin faaliyet gösterdiği fiyat segmentinde önemli bir boşluk olduğunu düşünüyoruz. Hindistan tüketici pazarı, yüksek kaliteli ve uygun fiyatlı markalar açısından hâlâ eksikliklere sahip. JQR, ürün kalitesi, tasarım estetiği, kendi üretim gücü ve köklü dağıtım ağıyla bizi etkiledi. Kurucularla yakın iş birliği yaparak büyüme süreçlerini hızlandırmayı amaçlıyoruz,” dedi.
Yatırım sayesinde JQR, Hindistan’da daha fazla bölgeye yayılmayı, çevrimiçi satış kanallarını başlatmayı ve ürün portföyünü genişleterek uygun fiyatlı, kaliteli spor ayakkabı talebine yanıt vermeyi planlıyor.
JQR’nin kurucuları Rinku, Sunil ve Manish Garg ise yatırımla ilgili olarak, “Bu ortaklık, markamız için önemli bir dönüm noktası. Yatırım sayesinde büyümemizi hızlandırıp tüketicilere daha fazla değer sunacağız. Venturi’nin desteği ve uzmanlığı ile kategorimizin lider markası olma yolunda önemli bir adım atacağımıza eminiz,” ifadelerini kullandı.
Bu yatırım, Venturi Partners’ın perakende, eğitim, sağlık, hızlı tüketim ürünleri gibi birçok sektörde cesur markaları destekleme stratejisinin bir parçasını oluşturuyor. Şirket, JQR’ye yalnızca finansal destek sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda stratejik rehberlik sunarak markanın ölçeklenme sürecini hızlandırmayı hedefliyor. Venturi’nin mevcut portföyünde Livspace, Country Delight, Believe, Pickup Coffee, DALI ve K-12 Techno gibi markalar bulunuyor.
Venturi Partners, 2020 yılında kurulan ve Asya odaklı tüketici markalarına büyüme finansmanı sağlayan bir yatırım platformu olarak tanımlanıyor. Perakende, eğitim, sağlık ve hızlı tüketim malları gibi sektörlere yönelen şirket, uzun vadeli ortaklıklarla markaların operasyonel değerlerini artırmayı ve geleceğin lider markalarını yaratmayı hedefliyor.