İklimlendirme sektöründe lider konumda bulunan Vaillant Türkiye, 2023 yılında da başarı grafiğini yükseltmeye devam etti. Euro bazında %15 büyüme kaydeden firma, özellikle kombi ve ısı pompası gibi ürün gruplarında pazarın üzerinde bir performans sergileyerek dikkat çekti. Vaillant Group Türkiye CEO’su Alper Avdel‘in ifadelerine göre, bu başarı global çapta ısıtma ve soğutma sektörlerinde yaşanan gelişmelerin bir yansıması niteliğinde.
2023 yılı, Vaillant Türkiye için birçok alanda rekorlarla dolu bir yıl oldu. Alper Avdel, yaptığı açıklamada, “Avrupa ülkelerindeki enflasyon ve yüksek faiz politikası nedeniyle yeni inşaat işlerinde yavaşlama gibi başlıklar var. İç pazara baktığımızda ise ısıtma pazarı, inşaat sektörünün toparlanmaya başlaması, doğal gaz yayılımının devam etmesi ve değişim pazarının gelişmesi nedenleriyle 2023 yılını büyümeyle kapattı. Vaillant Group Türkiye olarak 2023 yılını Euro bazında yüzde 15’e ulaşan büyüme ve birçok kategoride rekor satış adetleri ile kapattık. 2024 yılında da bu büyüme ivmesini artırarak devam ettirmeyi hedefliyoruz,” dedi.
Özellikle çevre dostu yenilikçi ürünlerin pazardaki büyümeye katkısı önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Avdel bu konuda, “Isıtma sektörünün lokomotifi geçen yıllarda olduğu gibi yüksek verimli ve akıllı kontrol imkanına sahip kombi ürün grubu olacak. Bunun yanında ısı pompaları, çevre dostu ve tasarruf sağlayan teknolojisi ile gittikçe ön plana çıkmaya ve pazarda önemli bir yer edinmeye başladı,” ifadelerini kullandı.
Vaillant Türkiye, ısı pompası pazarında özellikle dikkat çekici bir büyüme sergiledi. Avdel‘in belirttiğine göre, ısı pompaları kullanıcıların ısıtma, soğutma ve sıcak su ihtiyaçlarını karşılarken aynı zamanda enerji maliyetlerini, enerji tüketimini ve karbon ayak izini de azaltıyor. Şirket, ısı pompası pazarındaki teknolojik liderliğini aroTHERM plus gibi ürünlerle pekiştiriyor. Bu ürünler, sektördeki benzerlerine göre 700 kat daha çevreci bir soğutucu akışkan kullanıyor. Avdel, “Hem sektörümüzün hem de dünyamızın geleceğini düşünerek sürdürülebilir çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz,” diyerek şirketin çevreye olan duyarlılığını ve yenilikçi yaklaşımını vurguladı.
Vaillant Türkiye, müşteri deneyimi konusunda da iddialı. Sunduğu satış sonrası hizmetlerle sektörde ayrıcalıklı bir konumda olduğunu belirten Avdel, “Vaillant olarak her zaman en iyi müşteri deneyimini yaşatmayı hedefliyor ve yönümüzü bu doğrultuda çizmeye devam ediyoruz,” şeklinde konuştu. Bu açıklamalar, Vaillant Türkiye‘nin sektördeki lider konumunu daha da güçlendirecek nitelikte.