Son haftalarda yaşanan bir dizi uçuş problemi sonrası, United Airlines‘in Üst Yöneticisi (CEO) Scott Kirby, müşterilere taşıyıcı firmanın güvenliğine dair güvence vermeye çalıştı. Özellikle, bu ayın başlarında yaşanan, Japonya‘ya gitmek üzere havalanan bir Boeing 777‘nin kalkıştan kısa bir süre sonra bir lastiğini kaybetmesi ve bu olayın San Francisco havalimanı otoparkında park halindeki araçlara zarar vermesi gibi ciddi olaylar, firmanın güvenlik standartları üzerinde soru işaretleri oluşturdu. Bir diğer olayda ise, geçtiğimiz Cuma günü Oregon‘da iniş yapan yaşlı bir Boeing 737‘nin bir panelinin eksik olduğu keşfedildi.
Kirby, müşterilere yönelik bir e-postada, “Güvenlik her zaman en yüksek önceliğimizdir ve yaptığımız her şeyin merkezinde yer alır,” dedi. Kirby‘nin vurguladığı gibi, son haftalarda yaşanan olaylar, güvenliğin önemini hatırlatan uyarılar niteliğinde. Bu olaylar, Federal Havacılık İdaresi tarafından soruşturuluyor ve Kirby, olayların “hepsinin birbirinden bağımsız” olduğunu ancak ekip olarak detayları gözden geçirdiklerini ve elde edilen bilgileri, tüm çalışan grupları arasında güvenlik eğitimleri ve prosedürleri konusunda bilgilendirme amacıyla kullandıklarını belirtti.
Bu olaylar, Alaska Airlines‘a ait neredeyse yeni bir Boeing 737 Max 9‘un kapı takma panelinin 5 Ocak’ta kopması sonrası havacılık endüstrisinin artan bir inceleme altında olduğu bir dönemde gerçekleşti. 8 Mart’ta, bir United 737 Max uçağı Houston pistinden çıktı. 4 Mart’ta ise, Houston‘dan Florida‘ya giden bir United Boeing 737 uçağı, motoruna plastik baloncuklu naylon kaçması üzerine havalimanına geri döndü; sosyal medyada motorundan alevler çıktığını gösteren video yayıldı.
United Airlines CEO’su, Mayıs ayından itibaren tüm pilotlara bir gün ek yüz yüze eğitim ve yeni işe alınan bakım teknisyenleri için merkezi bir eğitim müfredatı gibi değişikliklerin zaten planlandığını duyurdu. Kirby, müşterilere olan güven mesajını, “Bir United uçağı kapıdan ayrıldığında, ekibimizdeki herkesin sizin güvenli yolculuğunuz için birlikte çalıştığından emin olabilirsiniz,” diyerek noktaladı.
Bu olaylar ve alınan önlemler, havacılık endüstrisinde güvenliğin nasıl bir öncelik haline geldiğini ve müşteri güveninin sarsılmaması için yapılan çabaları gösteriyor. United Airlines, yaşanan bu tür olayların tekrarlanmaması için gerekli tüm adımları atmaya ve müşterilerinin güvenliğini sağlamaya odaklanmış durumda.