Ülker, gıda sektöründeki inovatif adımlarını sürdürerek, yeni markası Ülker GO Ahead ile kuru yemiş, tahıl ve meyve bar kategorisinde tüketicilere farklı lezzet seçenekleri sunmaya başladı. Şirket, şeker ilavesiz, koruyucusuz ve renklendiricisiz üretilen ürünleriyle bu alanda dikkat çeken bir çeşitlilik sunuyor. Bu kapsamda raflardaki yerini alan ürünler arasında; ‘Kırmızı Meyveli ve Bitter Çikolatalı Kuru Yemiş Bar’, ‘Portakallı ve Bitter Çikolatalı Kuru Yemiş Bar’, ‘Kuru Yemişli ve Bitter Çikolatalı Meyve Bar’, ‘Bitter Çikolatalı ve Yer Fıstıklı Yüzde 20 Proteinli Bar’ ve ‘Çilekli ve Kakaolu Meyve Tatlısı’ bulunuyor.
Ülker’den yapılan açıklamaya göre, tüketici sağlığı ve beslenme alışkanlıklarındaki değişim göz önünde bulundurularak hazırlanan bu ürünlerin temel amacı, yüksek lif oranıyla hem lezzetli hem de pratik bir besin alternatifi sunmak. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Ülker CEO’su Mete Buyurgan, özellikle dünya genelinde fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı odağına alan ‘bütünsel iyilik’ anlayışının son yıllarda hızla yayıldığını belirtti. Bu eğilim doğrultusunda Türkiye’de de tahıl ve meyve barlara olan talebin arttığını ifade eden Buyurgan, Nielsen Perakende Panel 2024 verilerini referans göstererek Türkiye pazarındaki büyümenin hem ciro hem de tonaj bazında dikkat çekici bir noktaya ulaştığını vurguladı.

Buyurgan’ın verdiği bilgilere göre, 2024 yılında bu kategorideki tüketim miktarı yüzde 26,7 artışla 5 bin 580 tona ulaşırken, ciro yüzde 108 artarak 2,9 milyar lirayı buldu. Buyurgan, pazarın gelecekte de büyüme potansiyeline sahip olduğunu belirterek, “Bütünsel iyilik trendine uygun ilk adımlarımızı Ülker Altınbaşak, Ülker Everwell, Ülker Dido Şeker İlavesiz, Ülker 9 Kat Şekersiz, Ülker Pastil ve Ülker Çikolata Şeker İlavesiz markalarıyla attık. Tüketici tercihleri ve dinamik pazar koşullarına uyum için, özellikle kuru yemiş ve meyve bar segmentine Ülker GO Ahead markasıyla yatırım yaptık” ifadelerini kullandı.
Ayrıca Ipsos Hane Halkı Paneli verilerine değinen Buyurgan, geçtiğimiz yıl Türkiye’de en fazla yeni ürün çıkaran markalar arasında yer aldıklarını belirtti. Gıda sektöründe inovasyonun önemine dikkat çeken Buyurgan, hızla değişen tüketici beklentilerine uygun olarak sürekli yeni ürünler geliştirdiklerini söyledi. Bu kapsamda Yıldız Holding bünyesinde yer alan Sakız Şeker AR-GE merkezi ile toplamda üç AR-GE merkezine sahip olduklarını hatırlatan Buyurgan, bu altyapının yenilikçi ürünler geliştirme sürecinde kilit rol oynadığını ifade etti.
2023 yılının ilk dokuz ayında 35 yeni ürünü piyasaya sunduklarını belirten Buyurgan, bu ürünlerin şirketin toplam iç piyasa cirosunun yüzde 13’ünü oluşturduğunu bildirdi. Son beş yılda 220’nin üzerinde yeni ürünün raflara girdiğini ifade eden Buyurgan, bu alandaki stratejik yaklaşımlarının altını çizdi. “Tüketici davranışlarındaki değişime uygun olarak her segmentten tüketiciye hitap eden ürünler geliştiriyoruz. Kuru yemiş ve meyve bar kategorisinde de güçlü bir konuma ulaşmayı hedefliyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.