Ülker Bisküvi, 2023 yılında elde ettiği 56 milyar lira ciro ile sektördeki lider konumunu pekiştirdiğini duyurdu. Kamuoyu Aydınlatma Platformu (KAP) aracılığıyla yapılan açıklamada, şirketin hem yurt içinde hem de uluslararası pazarda gösterdiği üstün performansın altı çizildi. Ülker‘in CEO’su Mete Buyurgan, “Güçlü performansımızı 2024’te de devam ettirerek ülkemize, ekonomimize, çalışanlarımıza, tüketicilerimize ve tüm paydaşlarımıza katkı sağlayacağız” şeklinde konuştu.
Ülker Bisküvi, Türkiye, Suudi Arabistan ve Mısır‘da bisküvi pazarının lideri olmanın yanı sıra, Kazakistan ve Orta Asya ülkelerinde de güçlü büyümesini sürdürdüğünü bildirdi. Şirketin cirosu, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının katkısıyla 2023’te 56 milyar liraya ulaşarak önemli bir başarıya imza attı. Ülker Bisküvi, dünya çapında 100’den fazla ülkeye ihracat yaparken, Türkiye‘de 9, yurt dışında ise 4 olmak üzere toplamda 13 fabrikada üretimini sürdürüyor. Bu başarılı yapı, 9 bini aşkın çalışanın emeği ve şirketin yenilikçi yaklaşımıyla destekleniyor.
2023 yılı, Ülker için yalnızca finansal başarılarla sınırlı kalmadı. Mete Buyurgan, “Yılın başında toplam 330 milyon dolar tutarındaki Ülker Bisküvi‘nin ilk sürdürülebilirlik bağlantılı kredi anlaşmasını tamamladık. İş yapış şeklimizin merkezinde olan sürdürülebilirlik anlayışımızı finansman alanında da devam ettirdik.” ifadeleriyle, şirketin sürdürülebilirliğe olan bağlılığını vurguladı. Ayrıca, Su Riskleri ve Fındıktan Fazlası projeleri ile sürdürülebilir ham madde tedariki konusunda önemli adımlar atıldı.
LSEG (London Stock Exchange Group) tarafından yapılan değerlendirmede, Ülker‘in çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG-Environmental, Social & Governance) performansıyla kategorisinde dünya genelinde birinci sıraya yerleştiği belirtildi. Bu başarı, şirketin sosyal sorumluluk ve sürdürülebilir iş anlayışını uluslararası alanda da tanınır hale getirdi.
Ülker, geçtiğimiz yıl bisküvi, çikolata ve kek kategorilerinde toplam 47 yeni ürünü tüketicilerle buluşturarak pazar liderliğini pekiştirdi. Mete Buyurgan, “İnovasyon ve dijitalleşme bu yıl da çok önemli öncelikler olmaya devam etti” diyerek, Gebze Fabrikası’nda devreye alınan 20 otonom mobil robotun fabrika içindeki üretim verimliliğini artırarak maliyet avantajı sağladığını belirtti. Şirket, israfsız bir şirket kültürü ve sürekli iyileştirme anlayışıyla, ürün yelpazesini genişletme ve dijitalleşme yoluyla sektördeki liderliğini sürdürmeyi hedefliyor.