Uber, küresel çapta 70 ülkede, 10 binden fazla şehirde teknoloji ile desteklenen ulaşım çözümleri sunan bir dev olarak, Türkiye pazarındaki yenilikçi adımlarını ve 2024 yılı hedeflerini açıkladı. Uber Türkiye Genel Müdürü Neyran Bahadırlı tarafından yapılan açıklamada, Uber‘in Türkiye‘deki etkinliğinin, özellikle 2023 yılında, Türkiye‘nin Uber içinde en hızlı büyüyen ülkelerden biri olduğunu gösterdiği vurgulandı.
Uber‘in Türkiye operasyonlarında sunduğu hizmetler arasında, Uber Taksi ön plana çıkıyor. İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya başta olmak üzere toplam 10 şehirde aktif olan Uber Sarı Taksi, çeşitliliği Siyah Taksi, Sarı-Siyah Geniş Taksi ve Turkuaz Taksi hizmetleri ile İstanbul‘da daha da artırıyor. 2023 yılı boyunca Uber kullanımı, hem yolcular hem de taksi sürücüleri tarafından büyük ilgi gördü. Neyran Bahadırlı‘nın ifadelerine göre, 2023 yılında 45 bin taksi sürücüsü Uber uygulamasını kullanırken, uygulama üzerinden 35 milyon kez taksi çağrıldı ve Türkiye‘deki toplam indirilme sayısı 6,7 milyonu aştı.

Uber, 2023 yılında Türkiye‘deki faaliyetlerini çeşitli yenilikçi projelerle zenginleştirdi. Bunlardan biri, Uber Rezervasyon özelliği ile geleneksel taksi rezervasyonuna modern bir soluk getirmesi oldu. Bu hizmet sayesinde kullanıcılar, seyahatlerini en az 30 dakika öncesinden ve en fazla 90 gün öncesine kadar planlayabiliyor. Neyran Bahadırlı, Uber Rezervasyon hizmetinin Uber‘in özellikle İstanbul‘da taksi sektörüne getirdiği yenilik olarak vurgulanmasının önemine dikkat çekiyor. Ayrıca, 2023 yılının son çeyreğinde Uber Balon projesi ile Türkiye Cumhuriyeti‘nin 100. yıl dönümünü kutlama fırsatını bulduklarını ve bu özel etkinlikte 100 Uber Balon yolculuğunu kullanıcılarına hediye ettiklerini belirtti.
Uber aynı zamanda, 2023 yılında Siyah Taksi ve Geniş Taksi gibi yeni hizmet seçenekleri sunarak kullanıcı deneyimini genişletti. Herkese Kitap Vakfı ile iş birliği yaparak kitap bağışı kampanyası düzenleyen Uber, toplumsal fayda sağlayan projelere de imza attı.
2024 yılında Uber, Takside Rezervasyon özelliği ile büyümesini hızlandırmayı planlıyor. Neyran Bahadırlı, gelecek dönemde, artan taleple birlikte, regülasyonlara tamamen uyumlu yeni ürünler, özellikler ve projeler geliştirmeye devam edeceklerini ve Uber kullanıcılarına sunulan kaliteli yolculuk deneyimini daha da iyileştirmeyi hedeflediklerini belirtti. Bu stratejik yaklaşım, Uber‘in Türkiye‘deki varlığını daha da güçlendirecek ve kullanıcılarına daha kolay, güvenilir ve planlı bir yolculuk deneyimi sunacak gibi görünüyor.