Manisa’daki Vestel City’de faaliyet gösteren Vestel, bugün itibariyle 200 milyonuncu televizyonunu üreterek önemli bir kilometre taşına ulaştı. Türkiye’nin önde gelen televizyon ve beyaz eşya üreticisi olan Vestel, yaptığı açıklamada, bu başarısını sadece üretimde değil, aynı zamanda küresel bir teknoloji şirketi olma vizyonunu güçlendirerek elde ettiğini belirtti.
Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu, şirketin televizyon teknolojisini sürekli yenileyerek tüketicilere görsel deneyim yaşattığını ifade etti. Türkiye TV ihracatının yüzde 90’ını gerçekleştiren Vestel, Manisa’daki ana üretim merkezi Vestel City’de 200 milyonuncu televizyonunu üreterek sektördeki liderliğini bir kez daha kanıtladı.
Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu, Vestel’in sadece televizyon ve beyaz eşya üreticisi olmanın ötesine geçerek küresel bir teknoloji şirketi olma hedefine emin adımlarla ilerlediğini vurgulayarak, “Gelecek dönemde de geliştirdiğimiz ürün ve teknolojilerle, televizyon pazarında üstlendiğimiz öncü rolü sürdüreceğiz” dedi.
40 yıldan fazla bir süredir sektörde faaliyet gösteren Vestel, teknoloji, tasarım ve deneyim alanında televizyon pazarına yön veren bir şirket haline geldiğini açıkladı. Vestel Pazarlama Genel Müdürü, “Bugün Türkiye’nin değerli markalarından biri olan Vestel, sadece televizyon ve beyaz eşya üreticisi olmaktan öte küresel bir teknoloji şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Manisa’daki Vestel City’de ürettiğimiz teknolojiyi 163 ülkeye ihraç ediyoruz. 2022’de 2,3 milyar dolarlık ihracata imza attık. 25 yılı aşkın süredir aralıksız olarak sektörümüzün ihracat şampiyonuyuz” şeklinde konuştu.
Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu, küresel ekonomik gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve ana pazarlarında yaşanan daralmaya rağmen televizyon ihracatlarında yukarı yönlü bir seyir izlediklerini belirtti. Vestel’in televizyon teknolojisindeki yetkinliğinin büyük bir rol oynadığını vurgulayan Uylukçuoğlu, şunları ekledi:
“Ülkemizde TV pazarının lider üreticisi, Avrupa’da ise pazarın ilk 3 oyuncusundan biriyiz. Bu konumumuzu korumak ve yükseltmek için son teknolojileri üretmenin yanı sıra, içerik alanına da yoğunlaşıyoruz. 2022 yılında, Smart TV platformunu geliştirmek için önemli adımlar attık. ABD’nin en büyük TV platformlarından biri olan Xperi Holding ile iş birliğine gittik. Yeni nesil içerik platformu TiVo, Vestel’in satışa sunduğu akıllı televizyonlara entegre edilecek; içerik ve canlı etkileşim imkânı ile tüketici beklentilerini karşılayarak Vestel’in Avrupa’daki TV satış gücüne katkı sağlayacak.”
Vestel, 1994 yılında ilk yerli televizyonunu üretmesinden bu yana, tüplü televizyonlardan başlayarak LCD, plazma, 3D ve 4K televizyonlara kadar geniş bir yelpazede başarılı üretimler gerçekleştirdi. Günümüzde ise OLED ekranlar, QLED ekranlar, yapay zekâ destekli görüntü işleme teknolojileri gibi en son televizyon teknolojileriyle üst segment TV ürün gamını genişletiyor.
Uylukçuoğlu, Vestel’in 2022 yılında Türkiye’nin ilk ve tek pilli/şarj edilebilen televizyonu Philie TV’yi pazara sunduğunu ve Smart TV OS platformları açısından müşterilere geniş bir seçenek yelpazesi sunduğunu belirtti. Vestel televizyonlarında Android TV, Google TV, Amazon Fire TV, Vidaa, TiVo ve kendi QUI işletim sistemleri gibi birçok platform seçeneğinin bulunduğunu ifade etti.
Gelecek dönemde de ürün ve teknoloji geliştirmeye devam edeceklerini belirten Uylukçuoğlu, kullanıcıların televizyon deneyimini üst seviyelere taşıyarak küresel bir marka olma vizyonlarına sadık kalacaklarını sözlerine ekledi.