Dünyada 90 ülkede bağımsız marka değerlendirme kuruluşu olarak faaliyet gösteren Superbrands International ve Superbrands Türkiye Organizasyonu, bu yıl sekizincisini gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Türkiye’deki güçlü markaları belirlemek amacıyla yürütülen araştırma, 2005 yılından bu yana düzenli olarak gerçekleştiriliyor.
2025 yılı için yapılan araştırmada 3.864 marka değerlendirmeye alındı. Bu markalardan 1.267’si süper marka adayı olarak seçildi. Sürecin bir sonraki aşamasında, bağımsız sivil toplum kuruluşu temsilcilerinden oluşan Seçici Kurul, en güçlü 300 markayı belirleyerek halk oylamasına sundu. İstanbul, Ankara ve İzmir şehirlerinde yapılan tüketici anketine 2.001 kişi katıldı. 18-55 yaş arası ve tüm sosyo-ekonomik statü gruplarını kapsayan araştırmada tüketiciler, markalara 1 ile 100 arasında puan verdi. Nihai değerlendirme sonucunda 150 marka, Superbrands Türkiye 2025 listesine girmeye hak kazandı.
Önceki yıllara kıyasla değişiklikler gözlemlendi. 2023’te 73,75 olan Türkiye puan barajı, 2025’te 67,79 seviyesine düştü. Ancak, süper marka statüsü kazanan marka sayısı 141’den 150’ye yükseldi.

Superbrands Türkiye 2025 İlk 10’da Yer Alan Markalar
Bu yılın en güçlü markaları arasında farklı sektörlerden isimler bulunuyor:
- Otomotiv: Mercedes-Benz, Volkswagen
- Dijital Dünya: Google, Instagram
- Havayolları/Lojistik: THY, Sabiha Gökçen Havalimanı
- Beyaz Eşya/Küçük Ev Aletleri: Bosch, Samsung
- Bilgisayar/Elektronik: Apple
- Geleneksel Türk Lezzetleri: Kurukahveci Mehmet Efendi
Listeye giren 150 markanın 70’i yerli, 80’i ise uluslararası markalardan oluştu.
Tüketici Eğilimleri ve Sektörel Değerlendirmeler
Superbrands Türkiye temsilcisi Dilek Koç, araştırma sonuçlarını değerlendirerek tüketici tercihlerinin değiştiğini belirtti. Küresel ekonomik koşulların etkisiyle tüketicilerin büyük yatırımlardan kaçındığı, evde vakit geçirmeye daha fazla önem verdiği görüldü. Özellikle, temizlik, kişisel bakım ve gıda sektöründeki markaların öne çıkması, değişen tüketici alışkanlıklarını gösteriyor.
NIQ (NielsenIQ+GfK) Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, tüketicilerin ekonomik belirsizlikler karşısında tasarruf ve planlı bütçeye yöneldiğini belirtti. Araştırma, tüketicilerin fonksiyonel ve uzun vadeli fayda sağlayan markaları tercih ettiğini gösteriyor.
NielsenIQ Stratejik Analitik & İçgörüler Direktörü Nur Serenli, tüketicilerin lüks tüketimden uzaklaştığını, ancak kendilerini iyi hissettiren markalara yönelmeye devam ettiğini ifade etti. Takı, kuyumculuk ve aksesuar markalarının listede yer almasının, tüketicilerin önemli gördükleri ürünlere bütçe ayırmaya devam ettiğini gösterdiğini ekledi.
Cinsiyete ve Yaş Gruplarına Göre Öne Çıkan Markalar
Araştırma sonuçlarına göre, kadın ve erkek tüketiciler arasında farklı eğilimler gözlemlendi:
- Kadınlar arasında en çok tercih edilen markalar: Google, Mercedes-Benz, Volkswagen, Instagram, Apple
- Erkekler arasında en popüler markalar: Mercedes-Benz, Google, Apple, Volkswagen, Instagram
Yaş gruplarına göre ise tercih edilen markalar değişiklik gösterdi:
- 18-30 yaş: Mercedes-Benz, Google, Apple, Instagram, THY
- 31-43 yaş: Google, Mercedes-Benz, Volkswagen, THY, Instagram
- 44-55 yaş: Paşabahçe, Volkswagen, Aselsan, Google, Mercedes-Benz
En Çok Markanın Yer Aldığı Sektörler
Superbrands Türkiye 2025 listesinde en fazla markanın bulunduğu sektörler şu şekilde sıralandı:
- Atıştırmalık (Bisküvi, Çikolata, Dondurma, Sakız) – 20 marka
- Kişisel Bakım ve Temizlik Ürünleri – 15 marka
- Dijital Dünya – 11 marka
İllere Göre İlk 5 Marka
Araştırma kapsamında illere göre en çok tercih edilen markalar şu şekilde belirlendi:
- İstanbul: Mercedes-Benz, Google, Volkswagen, Apple, Kurukahveci Mehmet Efendi
- Ankara: Google, Instagram, Domestos, Dyson, Volkswagen
- İzmir: Apple, Google, Arçelik, CarrefourSa, Mercedes-Benz

Türkiye’nin 2025 Süper Markaları
Superbrands Türkiye 2025 listesine giren markalar alfabetik sırayla şu şekilde:
Sıra | Marka |
---|---|
1 | Acıbadem Hastanesi |
2 | Adidas |
3 | Algida |
4 | Altınbaş |
5 | Apple |
6 | Arçelik |
7 | Ariel |
8 | Aselsan |
9 | Atasay |
10 | Atasun Optik |
11 | Baykar |
12 | Bellona |
13 | Bepanthol |
14 | Beymen |
15 | Biscolata |
16 | Bosch |
17 | Bridgestone |
18 | CarrefourSa |
19 | Carte D’or |
20 | Casper |
21 | Castrol |
22 | Cif |
23 | Çanakkale Seramik |
24 | Dalin |
25 | Damak |
26 | Damat Tween |
27 | Demirdöküm |
28 | Doğtaş |
29 | Domestos |
30 | Dove |
31 | Dyson |
32 | e-bebek.com |
33 | Elidor |
34 | Eti Burçak |
35 | Fairy |
36 | Falım |
37 | Finish |
38 | Filli Boya |
39 | Flo |
40 | Flormar |
41 | Ford Otosan |
42 | Garanti BBVA |
43 | Getir |
44 | Gillette |
45 | Goodyear |
46 | |
47 | Gratis |
48 | Havelsan |
49 | Head&Shoulders |
50 | hepsiburada.com |
51 | Ikea |
52 | |
53 | İzocam |
54 | Kahve Dünyası |
55 | Karaca |
56 | Kelebek |
57 | Kent Şekerleme |
58 | Koçtaş |
59 | Komili |
60 | Korkmaz |
61 | Kurukahveci Mehmet Efendi |
62 | LC Waikiki |
63 | Lipton |
64 | Madame Coco |
65 | Magnum |
66 | MediaMarkt |
67 | Mercedes-Benz |
68 | Migros |
69 | Milka |
70 | Mudo Concept |
108 | Togg |
109 | Trendyol |
110 | Türkiye İş Bankası |
111 | Uludağ (İçecek) |
112 | Ülker Çikolatalı Gofret |
113 | Ülker Çubuk Kraker |
114 | Ülker Pötibör |
115 | Vaillant |
116 | Vakko |
117 | Vernel |
118 | Vestel |
119 | Vitra |
120 | Vivident |
121 | Volkswagen |
122 | X |
123 | Yapı Kredi Bankası |
124 | Yataş |
125 | Yemeksepeti |
126 | Yumoş |
127 | Zen Pırlanta |
128 | Zorlu Center |
129 | Zorlu PSM |
Araştırma, Türkiye’de markalaşmanın dinamiklerini ortaya koyarken, tüketicilerin beklenti ve alışkanlıklarındaki değişimleri de gözler önüne serdi. Markalar, tüketici eğilimlerini yakından takip ederek, rekabet avantajlarını korumaya çalışıyor.