Türkiye‘nin turizm sektörü, 2024 yılı için büyük hedefler belirledi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, bu yılki turizm haftasında yaptığı açıklamada, ülkenin turizm gelirini 60 milyar dolara çıkararak 60 milyon turist çekme hedefine ulaşmak için seyahat acenteleriyle yoğun bir çalışma içinde olduklarını belirtti. Bağlıkaya, “60 milyar dolar gelir 60 milyon turist hedefine ulaşmak için üye seyahat acentelerimizle birlikte var gücümüzle çalışıyoruz.” dedi.
Turizm Haftası dolayısıyla gazetecilere konuşan Bağlıkaya, turizmin ülkeler arasında barış köprüleri oluşturmasının yanı sıra stratejik bir sektör olarak önemini vurguladı. Kendisi, yıllık 1,5 milyar uluslararası seyahatin gerçekleştiği günümüz dünyasında, turizm sektöründeki rekabetin giderek arttığını ifade etti. Türkiye‘nin özellikle bazı şehirlerde turist sayısında önemli artışlar kaydedildiğini belirterek, bu dağılımın daha geniş bir coğrafyaya yayılması gerektiğini dile getirdi.
TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Bunu değiştirmemiz, ayrıca harcama düzeyi yüksek gelir grubundan ziyaretçileri ülkemize çekmemiz gerekiyor. Yine gelirlerimizin artırılması için kültür, sağlık, kongre, gastronomi gibi katma değeri yüksek turizm çeşitlerinin payının daha da yükselmesi önem arz ediyor.” diyerek, turizmin ülke ekonomisine olan katkısını artırmak için ‘Turizm Yüzyılı’ projesini hayata geçirdiklerini açıkladı. Projeleriyle turizmi yıl boyunca ve ülkenin dört bir yanına yaymayı hedeflediklerini belirtti.
TÜRSAB Başkanı, Cumhurbaşkanı tarafından da desteklenen bu büyük hedefe ulaşmak için, üye seyahat acenteleri ile birlikte sorumluluklarının bilinciyle çalışmalarını sürdüreceklerini aktardı.
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin ise, turizmin ülke ekonomisine olan katkısını vurgulayarak, turizm sektörünün bu yılki beklentilerinin oldukça yüksek olduğunu ifade etti. Eresin, “Bu yıl 60 milyar dolar turizm geliri, 60 milyon turiste ulaşmak hedefimiz.” şeklinde konuştu ve özellikle İstanbul‘a Avrupalı turistlerin ilgisinin yeniden başladığını, Japonya ve Çin pazarlarında da yüksek artışlar olduğunu belirtti.
Uluslararası arenada turizmde rekabetin arttığı bir dönemde, Türkiye‘nin avantajlı konumunu koruması ve bu hedeflere ulaşması için gereken adımları atmaya devam edeceğine inandıklarını dile getirdi.
Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Derneği (USTUD) Başkanı Adviye Bergemann ise, Türkiye‘nin turizm sektöründe temkinli hedefler belirlemesine rağmen, yüksek doluluk oranları ve iyi bir sezon geçirmek istediklerini söyledi. Bergemann, “Sektör 2024’te daha temkinli hedefler ve planlamalar yaptı.” diyerek, lüks turizmdeki ivmenin arttığını ve Türkiye‘nin çoklu rekabet avantajlarına odaklanarak sektör çalışanlarının başarılı bir sezon geçirmesini temenni etti.