Türkiye İş Bankası’nın 2017 yılından beri destek verdiği Workup Girişimcilik Programı, yeni bir başarı hikayesine imza attı. Haziran ayında başlatılan Workup Gaming programının ilk dönemi, Demo Day etkinliğiyle kapanarak 10 girişimini mezun etti.
Bu etkinlikte, eğitim amaçlı oyunlar üreten girişimler ve oyun stüdyoları, programın kendilerine kazandırdığı deneyimleri paylaştı. Workup Gaming’in ana destekçisi Türkiye İş Bankası’nın önderliğinde düzenlenen etkinlikte, girişimciler ve stüdyolar, oyunlarını büyütme, yatırım alma ve oyun geliştirme süreçlerindeki başarılarını anlattı. Mezun olan 10 girişim, etkinliğin ardından gerçekleşen networking etkinliğinde iş modellerini ve yol haritalarını yatırımcılar, sektör paydaşları, Türkiye İş Bankası ve iştiraklerinden yöneticilerle paylaşmanın yanı sıra, davetlilere oyunlarını denetleme fırsatı da buldu.
Türkiye İş Bankası’nın Workup Gaming programı, oyun sektörüne odaklanarak girişimcilere önemli destek sağlarken, bu etkinlikle birlikte sektördeki potansiyel ve başarıyı bir kez daha vurguluyor.
AMAÇ, OKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN BİLİŞSEL GELİŞİMİNE KATKI SAĞLAMAK
İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, Demo Day’de yaptığı konuşmada, geleceğin yetkinliklerini yakalamak ve ülkemizde hem okul öncesi hem de okul çağındaki çocukların bilişsel gelişimine katkı sağlamak amacıyla oyun geliştiren ve geliştirmek isteyen startup’larla başladıkları yolculukta çok güzel sonuçlar elde ettiklerini vurguladı.
Oyun dikeyindeki girişimcilerin ekosistemde önemli bir lokomotif haline geldiğine ve Türkiye’nin Avrupa pazarında İngiltere’den sonra oyun stüdyosu sayısında ikinci sırada yer aldığına dikkat çeken Lüle, “Genç, dinamik, mobil penetrasyonu yüksek ve oyunu seven bir pazar olarak globalde yakaladığımız başarı memnuniyet verici. Eğitim odaklı teknolojileri de ihraç ederek yeni hikâyeler yazacağımıza inanıyorum” diye konuştu.
4 GİRİŞİM 1,2 MİLYON DOLAR YATIRIM ALDI
Workup Gaming Girişimcilik Programı, Türkiye İş Bankası’nın ana desteğiyle, Türkiye Bilişim Vakfı, Boğaziçi Ventures, Joy Game ve Dojo Talent partnerliğinde oluşturuldu. Oyun alanında faaliyet gösteren startup’lar ve oyun stüdyoları, 6 ay süren program boyunca eğitim odaklı oyunlar üretti veya daha önce geliştirdikleri oyunları geliştirdi ve ölçeklendirdi. Program süresince 4 girişim 1,2 milyon ABD doları tutarında yatırım aldı.
Program kapsamında sunulan imkânlar sayesinde girişimciler; alanında uzman 15 mentor ile 60 saatin üzerinde görüşme yaptı, 11 eğitim ve 4 teknik çalıştay ile becerilerini geliştirdi. Oluşturulan topluluk sayesinde 3 girişim yeni çalışanlar kazandı.
WORKUP GAMİNG İLK DÖNEM MEZUNLARI
Kidlab: 2-8 yaş arası çocukların teknolojiyi verimli kullanması amacıyla geliştirilmiş, içerisinde zekâ geliştirici aktiviteler bulunan ve ebeveynlere çocuk gelişimi/eğitimi hakkında bilgilendirici içerikler sunan oyunlar üreten oyun stüdyosu.
Compactive: Yenilikçi mekaniklere sahip casual oyunlar ve oyun geliştiricilerinin kullanabileceği teknolojiler geliştiren oyun stüdyosu.
Hyperactive: Hareketli aktivitelerle desteklenen, interaktif ve yapay zekâ temelli eğitici oyunlar geliştirmeyi hedefleyen oyun stüdyosu.
Yuyuto: Strateji ve simülasyon oyunlarına odaklanan, Ticarium adlı oyunuyla beraber online mobil oyunlar geliştiren ve yayınlayan oyun stüdyosu.
Funrika: Hybrid casual oyunları piyasaya süren ve eğitim alanında dijital oyun geliştirme tecrübesine uzun süredir sahip deneyimli oyun stüdyosu.
Tunga Games: Dijital oyun sektöründe, düşünmeyi tetikleyen, anlayarak öğrenmeyi sağlayan, daha ileri öğrenmeler için temel oluşturan becerileri hedefleyen öğrenme araçlarının yer aldığı eğitici oyunlar ve sosyal oyunlar üreten oyun stüdyosu.
Pangea VR: 12 yaş altı çocuklar için eğitici konsol oyunları geliştirmeyi, ilgi çekici oyun, renkli karakterler ve basitleştirilmiş kontroller sayesinde çocuklar eğlenirken onlara önemli beceriler edindirmeyi; küresel ısınmayı, sürdürülebilirliği ve çevre dostu olmayı öğretmeyi amaçlayan oyun stüdyosu.
Funly: Hem eğitici hem de eğlenceli oyunlar üreterek çocukların ve gençlerin hayal güçlerini, yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi ve ebeveynlerin çocuklarıyla birlikte kaliteli vakit geçirmelerini hedefleyen oyun stüdyosu.
OYEDU: Ortaokul ve lise müfredatını mobil uygulamada oyunlaştırma ile sunarak, öğrencilerin sanal dünyaya ilgisini eğitime odaklayan ve bu sayede sosyal etki yaratmayı planlayan eğitim teknolojileri girişimi.
Gamester: Sosyal etkileşim, rekabet ve eğlence odaklı oyunlar geliştirmek üzere kurulan ve global oyun sektörünün trendleri doğrultusunda çalışmalarına devam eden tecrübeli oyun stüdyosu.