Dubai‘de 23-24 Nisan tarihlerinde düzenlenen The Retail Summit‘te, Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin bölgedeki tecrübelerini ve şirketin Orta Doğu pazarındaki hedeflerini katılımcılarla paylaştı. Çetin, “Orta Doğu’ya Açılmak – Bölgeye Girmek İçin Kazandıran Reçete Nedir?” başlıklı panelde Estater Genel Müdürü Sanjay Goyal, Majid Al Futtaim Lifestyle Üst Yöneticisi (CEO) Fahed Ghanim ve panelin moderatörü Liminal Retail Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) John Scott ile bir araya geldi.
Çetin yaptığı açıklamada, 2023 yılında giriş yaptıkları Körfez pazarında yerel ve uluslararası yatırımcıların desteğiyle kısa sürede 1,5 milyon müşteriye ulaştıklarını belirtti. 2024 yılı sonu için ise hedeflerinin 6 milyon müşteriye ulaşmak olduğunu ifade ederek, “Özellikle pandemi öncesinde fiziksel alışverişin öne çıktığı bu pazarda, her ne kadar alışveriş merkezindeki ziyaretçi sayıları canlı kalsa da bu alışkanlık değişiyor,” dedi.
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Birleşik Arap Emirlikleri‘nin (BAE) Türkiye ve Avrupa ile kıyaslandığında iyi durumda olduğunu belirterek, “Türkiye’de yüzde 84 olan internet penetrasyonu örneğin BAE‘de yüzde 98 düzeyinde. Ayda en az bir kez online alışveriş yapanların oranı Türkiye ve Almanya’da yüzde 70-75 iken, BAE‘de bu oran yüzde 86 seviyesinde,” ifadelerini kullandı.
Çetin, müşteri davranışlarına dair yaptığı değerlendirmelerde, “Alım gücünün yüksek olduğu pazarlarda online alışverişi tercih edenlerin, uygulamaları ziyaret sıklığı oldukça yüksek. Ancak online alışveriş penetrasyonu, bu alandaki en olgun iki pazar olan ABD ve Çin‘e göre geride kalıyor. Fiziksel perakende anlamında global markaların büyük ilgisini çeken bu pazarda büyüme potansiyeli görüyoruz,” dedi. Ayrıca, Trendyol‘un Körfez bölgesinde bulunduğu 6 ay içerisinde 150’si büyük üreticiler olmak üzere binlerce Türk markasını bu pazara taşıdığını ve online ile fiziksel perakendenin birbirini desteklediğine inandıklarını belirtti. “Müşterilerimize ve satıcılarımıza yaşattığımız alışveriş deneyimiyle bölgenin yeni dijital AVM’siyiz” ifadesiyle de, bölgedeki alışveriş deneyimini vurguladı.
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Körfez bölgesinde Türk ürünlerine ve Türk kültürüne büyük ilgi olduğunu belirterek, müşterilerin uygun fiyatlarla en son trend ürünlere, uçtan uca iyi bir alışveriş deneyimiyle ulaşmak istediklerini kaydetti. Ayrıca, bölgede popüler kültürde de Türk dizilerine büyük ilgi olduğunu ve geçtiğimiz günlerde açtıkları ilk pop-up mağazada Türk oyunculara yoğun bir ilgi olduğunu ifade etti. “BAE‘de Instagram kullanımı, Türkiye’ye kıyasla yüzde 28 daha az. Ancak Türkiye’de yüzde 74, Almanya’da yüzde 44 olan influencerlara güven, BAE‘de yüzde 80 oranında. Bu verileri çok önemsiyoruz, Körfez‘de 6 binin üzerinde influencer ile çalışıyoruz,” dedi.
Çetin, özellikle BAE‘deki girişimcilik ekosisteminin çok dinamik olduğunu belirterek, bu bölgede çok sayıda startup’ın yeni perakende teknolojileri üzerine çalıştığına dikkat çekti. Trendyol olarak, faaliyette bulundukları tüm ülkelerde dijital ekosistemi ve ekonomiyi büyütme vizyonları doğrultusunda, bölgedeki startuplarla yakın çalışmayı ve onlara destek olmayı önceliklendirdiklerini belirtti. Bunun aynı zamanda halihazırda 20 milyar doların üzerinde olan Türkiye ve BAE arasındaki ticaret hacmi üzerinde de olumlu bir etki yaratacağını düşündüğünü vurguladı.