Toyota, Hilux model ailesine ait GR SPORT versiyonunun Avrupa tanıtımını Türkiye’de gerçekleştirdi. Tanıtım için Kapadokya‘da bir araya gelen 20’den fazla ülkeden 140’ı aşkın basın mensubu, aracı hem asfalt hem de arazi koşullarında test etme imkânı buldu. Pickup segmentinin global temsilcilerinden biri olan Hilux, bu yeni versiyonuyla ürün gamının en üstünde konumlandırılıyor. Toyota, GR SPORT’un Türkiye’de mayıs ayından itibaren satışta olacağını bildirdi.
Motor sporları mirası tasarıma yansıdı
Toyota Hilux GR SPORT, markanın motor sporlarındaki tecrübelerinden ilham alınarak tasarlandı. Dakar Rallisi ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonası gibi zorlu parkurlarda elde edilen teknik birikimin bu modelde etkili olduğu ifade ediliyor. Aracın dış tasarımında öne çıkan unsurlar arasında GR SPORT’a özgü aerodinamik ön panjur, genişletilmiş çamurluklar, sis farı çerçeveleri, spor bar, bagaj üstü kaplaması ve 17 inç alaşım jantlar yer alıyor. Gövdeye entegre edilen GR SPORT logoları ile gümüş renkli ön marşpiyel, sportif çizgiyi vurgularken; kırmızı fren kaliperleri ve helezon yaylar görsel olarak farklılık katıyor.

Sürüş dinamiklerinde yapılan güncellemeler
Araçta yer alan 2.8 litrelik turbo dizel motor, 204 beygir güç ve 500 Nm tork üretme kapasitesine sahip. Altı ileri otomatik şanzımanla kombine edilen bu motor, hem şehir içi hem de zorlu arazi şartlarında performans göstermeye uygun şekilde sunuluyor. Seçilebilir dört çeker sistemi ile Aktif Elektronik Çekiş Kontrol Sistemi (A-TRC), zemine göre optimum çekiş sağlıyor. Ayrıca süspansiyon sisteminde yapılan teknik güncellemeler de dikkat çekiyor. Ön salıncak genişliğinin 70 milimetre artırıldığı, viraj denge çubuğunun daha hafif hale getirildiği ve arka aksa alınan amortisörler sayesinde gövde burulmasının azaltıldığı bilgisi paylaşıldı. 3.500 kilogram çekme ve 1.000 kilogram taşıma kapasitesiyle araç, sınıfındaki iddiasını sürdürüyor.

İç mekânda GR ruhu ve bağlantı çözümleri
Kabin içinde Toyota GAZOO Racing çizgisini taşıyan tasarım detayları öne çıkıyor. Siyah ağırlıklı iç mekânda kırmızı emniyet kemerleri kontrast oluştururken, alüminyum spor pedallar ve manuel vites kulakçıklarıyla sürüş deneyimi destekleniyor. Siyah süet ve deri kombinasyonlu koltuklarda yer verilen delikli yüzeyler ile gümüş renkli dikişler, konforu artırmaya yönelik olarak tanımlanıyor. Karbon fiber görünümlü kaplama detayları ve bilgi ekranında yer alan GR logoları, sportif vurguyu tamamlıyor. 8 inçlik dokunmatik ekran, sesli komutla kontrol edilebiliyor ve Apple CarPlay ile Android Auto entegrasyonu kablosuz bağlantı desteğiyle sağlanıyor.
Türkiye satış tarihi ve güvenlik donanımları
Toyota Hilux GR SPORT, Türkiye’de satışa sunulan mevcut Hi-Cruiser, Adventure ve Invincible donanımlarının üzerine konumlanacak. Modelin, standart olarak sunulacak donanım paketiyle geleceği belirtildi. Güvenlik tarafında ise Toyota Safety Sense sistemleri devrede. Araçta, Yaya ve Bisikletli Algılama Özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS), Şerit Takip Sistemi (LDA), Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC) ve Akıllı Trafik İşareti Algılama Sistemi (ISA) gibi sürüş destek teknolojileri yer alıyor. Marka, GR SPORT’un bugüne kadar üretilen en gelişmiş Hilux olduğunu belirtiyor.