Tosyalı Holding bünyesindeki Tosçelik Spiral Boru, Almanya‘daki RWE enerji şirketinin Ren Su Boru Hattı (RWTL) projesi için gerçekleştirilen ihaleyi kazandı. İmzalanan anlaşma kapsamında, Tosçelik Spiral‘in üreteceği büyük çaplı borular, Almanya‘nın Ren Nehri‘nden Garzweiler ve Hambach bölgesindeki eski açık maden ocaklarını göllere dönüştürme projesinde kullanılacak.
Tosyalı Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Tosyalı yaptığı açıklamada, “Tosyalı olarak üretimimizin her noktasında sürdürülebilirlik odaklı yatırımlara öncelik veriyor, yeşil dönüşüm teknolojilerine büyük kaynak ayırıyoruz” ifadesini kullanarak, bu projenin şirketleri için özel bir anlam taşıdığını ve düşük karbon ayak izine sahip çelik borularla projede yer almaktan büyük heyecan duyduklarını belirtti.
RWE Power CTO’su Dr. Lars Kulik de, projeleri için onlarca yıl boyunca su taşıyacak yüksek kaliteli büyük borulara ihtiyaçları olduğunu vurgulayarak, “İhalemizin bir diğer odak noktası da üreticinin çevreye yönelik tutumuydu. Tosyalı‘nın hammaddeden nihai ürüne kadar kurduğu sürdürülebilir dikey entegre üretim yapısı, üretimde kullandığı en yüksek teknolojiler ile yanımızda iş ortağımız olmasından çok memnunuz” dedi.
Bu anlaşma, Tosyalı için Avrupa’nın en büyük yeşil çelik boru üreticisi olarak önemli bir başarıyı simgeliyor. Şirket, Türkiye ve Cezayir‘deki tesislerinde sürdürülebilirlik odaklı yatırımlar yaparak, güneş ve hidrojen gibi temiz enerji kaynaklarına büyük yatırımlar yapmış durumda. Tosyalı, ayrıca Cezayir‘de MIDREX teknolojisi ile hayata geçirilen ikinci DRI üretim tesisi ile dünyanın en yeşil ve en çevreci çeliğini üretiyor.
RWE ise, 2030 yılına kadar kömürle çalışan enerji santrallerini ve açık maden ocaklarını işletmeyi durdurma planları çerçevesinde bu projeyi hayata geçiriyor. Yeniden işlenecek olan eski maden ocakları, doğaya kazandırılarak koruma altındaki sulak alanlara temiz su sağlanacak ve bölgesel yeraltı su tablası stabilize edilecek. Proje, yaklaşık 45 kilometrelik bir güzergahta üç kollu çelik boru hattı yapımını içermekte olup, inşaatına 2024 sonunda başlanması ve 2029 sonunda tamamlanması planlanıyor.