Almanya’nın saygın yayınlarından Stern dergisi, Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından üretilen T10X modelinin, “Türklerin prestij nesnesine” dönüştüğünü ve bu yıl içinde Almanya’da satışa sunulmasının beklendiğini belirtti. Dergide yer alan haberde, TOGG‘un T10X modeli ile sadece bir otomobil üretmekle kalmayıp, akıllı yaşam çözümleri sunan bir dijital ekosistemi de hedeflediği vurgulandı. Gürcan Karakaş, TOGG CEO’su olarak bu vizyonun liderliğini yapıyor ve “Sadece bir otomobil üreticisi olmak istemiyoruz.” ifadesiyle bu yaklaşımın altını çiziyor.
Haberde, TOGG‘un elektrikli araçlar piyasasında Tesla‘nın izlediği stratejiyi benimsediği ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın onayıyla yola çıkıldığı ifade ediliyor. Karakaş‘ın, 20 yıldan fazla Alman otomotiv tedarikçisi Bosch için çalışmış olması, onun bu alanda derin bir tecrübeye sahip olduğunu gösteriyor. T10X modeli, 12,3 inçlik bir gösterge paneli ve neredeyse tüm A sütununu kaplayan 29 inçlik bir monitörden oluşan XXXL ekranıyla dikkat çekiyor. Bu özellik, Byton‘un “Coast-to-Coast” vizyonunu hatırlatıyor, ancak TOGG bu ekranı görüş alanını etkilemeyecek şekilde tasarlayarak farkını ortaya koyuyor.
TOGG‘un kendi işletim sistemini geliştirmesi ve bir uygulama mağazasına sahip olması, Apple veya Google‘a bağımlı kalmadan bir ekosistem oluşturma çabasının bir göstergesi. Araç içi bilgi-eğlence sistemi, yolcu kabinini bir oturma odası olarak yeniden tanımlıyor ve Türk Hava Yolları, Migros gibi büyük Türk şirketleriyle iş birliği yapıyor.
T10X, 320 kW / 435 PS güç üreten, maksimum 700 Nm tork sağlayan, dört tekerlekten çekişli ve WLTP döngüsüne göre maksimum 468 kilometre menzile sahip olan bir model. Ayrıca, Bosch motorları kullanıyor ve 88,5 kilowatt saatlik bir batarya kapasitesine sahip. Araç, 9,50 metrelik dönüş çapı ile oldukça çevik hareket edebiliyor ve 2 bin 165 kilogram ağırlığında.
TOGG T10X modeli, Skoda Enyaq veya Volkwagen ID.4 gibi rakipleriyle kıyaslandığında şarj konusunda da avantajlı. AC şarj istasyonunda 22 kW şarj sağlayabilen T10X, DC hızlı şarj istasyonunda ise maksimum 180 kW’a kadar şarj alabiliyor. Bu özelliklerle T10X, 28 dakikada yüzde 20’den 80’e kadar şarj edilebiliyor. TOGG, Türkiye’de ana ulaşım yolları boyunca 1000 adet hızlı şarj istasyonu yerleştirme çalışmalarını sürdürüyor.
Alman Stern dergisinin haberine göre, T10X‘in Almanya’ya gelmesi bu yıl sonunda beklense de, Almanya’daki Türk vatandaşları tarafından büyük bir ilgi görmesi öngörülüyor. Fiyatlandırma konusunda henüz net bir bilgi olmamakla birlikte, Türkiye fiyatlarının yaklaşık 40 bin avro civarında başladığı ve en üst versiyonun 65 bin avronun üzerinde olabileceği belirtiliyor. Bu gelişmeler, TOGG‘un global elektrikli araç pazarında iddialı bir oyuncu olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini gösteriyor.