Kısa bir süre önce 2,031,220 aracın Autosteer kontrolleri ile ilgili bir güvenlik geri çağırması yayınladıktan sonra Tesla bir başka güvenlik geri çağırması daha yayınladı. Bir önceki kampanyaya benzer şekilde, bu kampanyanın çözümü herhangi bir donanım değişikliği veya yedek parça gerektirmiyor.
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne sunulan belgelere göre, 2021 ila 2023 model yılı Tesla S ve Tesla X’in kapıları bir çarpışma sırasında açılabilir. Bu da 120.423 aracın yan darbe koruması için 214 numaralı Federal Motorlu Araç Güvenlik Standardı gerekliliklerine uymadığı anlamına geliyor. Söz konusu araçlar Model S için 3 Şubat 2021 – 13 Aralık 2023 tarihleri arasında, daha pratik olan kardeşi için ise 18 Ağustos 2021 – 14 Aralık 2023 tarihleri arasında üretilmiştir.
Tesla, 2021.36 yazılım sürümü ve sonraki sürümleri çalıştıran Model S ve Model X araçlarının geri çağrıldığını söylüyor. 2023.44.30’dan 2023.44.30.6’ya (raporlama anındaki en son sürüm) kadar olan sürümleri indiren araç sahiplerinin bir çarpışma sırasında açılabilecek kapılar konusunda endişelenmelerine gerek yok çünkü bu sürümler düzeltici yazılımı içeriyor. Tesla bu sorundan 6 Aralık tarihinde bir doğrulama testi sırasında haberdar olmuştur.
Daha spesifik olarak, bir çalışan yandan çarpma testinden sonra bir kapının açıldığını gözlemledi. Ertesi gün Tesla Mühendislik, kilitleme işlevinin 2021.36 yazılım sürümü ve 2023.44.30’a kadar olan sonraki sürümlerde yanlışlıkla hariç tutulduğunu belirledi. Yazılım sürümü 2021.36 Eylül 2021’de dağıtılmaya başlandı, bu da Tesla’nın iki yıl üç ay boyunca uyumsuzluk durumunu tespit edemediği anlamına geliyor.
Tesla mağazaları ve servis merkezleri bu hata hakkında 21 Aralık’ta bilgilendirildi ve 2023.44.30 yazılım sürümü Model S ve Model X’e 12 Aralık’ta dağıtılmaya başlandı. Diğer bir deyişle, bu daha iyi bir isimlendirmeye ihtiyaç olduğunu gösteren geri çağırma koşullarından biridir. Sonuçta, havadan yazılım güncellemesi yoluyla düzeltilebilecek kötü bir kod, değiştirilmesi için bir servis teknisyeni ve özel ekipman gerektiren kötü bir donanım parçasından farklıdır.
Yumuşak bir geri çağırma olabilir mi? Bu da kulağa doğru gelmiyor çünkü geri çağırma kelimesinin tanımı bir yere geri dönmek anlamına geliyor. Halihazırda düzeltilmiş yazılım geri çağırması için AFSR’ye ne dersiniz? Yine de kulağa hoş gelmiyor…
Her halükarda, kablosuz güncellemeler için internete erişimi olmayan sahipler en geç 17 Şubat’a kadar birinci sınıf posta yoluyla bilgilendirilecektir. Bu arada, 2023.44.30 veya daha sonraki yazılım sürümlerini indirmemiş olan 2021-2023 Model S ve Model X sahiplerinin bunu mümkün olan en kısa sürede yapmaları gerekiyor.
2012’den beri üretimde olan Tesla’nın ilk kitlesel pazar aracı, Kaliforniya’daki Fremont montaj fabrikasında üretilmeye devam ediyor. Satın alma fiyatı şu anda Tesla’nın konfigüratöründe Çift Motorlu Dört Çeker için 74,990 $ ve Plaid üç motorlu performans versiyonu için 89,990 $ olarak listeleniyor.
Ancak bu bağlamda performans göreceli bir terim çünkü çift motorlu versiyon bile süper otomobilleri utandıran 3,1 saniyede saatte 60 mil (saatte 97 kilometre) hıza ulaşmayı vaat ediyor. Plaid? Şunu 1,99 saniye yapın, teşekkürler! Model X’e gelince, SUV 79,990 $ veya 94,990 $’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.