Tesco‘nun CEO’su Ken Murphy, performans hedeflerinin başarılması ve hisse senedi ödülleri sayesinde geçen yıl maaşında büyük bir artış yaşadı. Şirketin bugün yayımlanan yıllık raporuna göre, Murphy‘nin toplam maaş paketi 4.44 milyon sterlinden 9.93 milyon sterline yükseldi.
Murphy‘nin sabit maaşı 1.71 milyon sterlinden 1.6 milyon sterline düşerken, genel artışın ana sebepleri bonuslar ve hisse senetlerinin devri oldu. Tesco CEO’su, ayarlanmış işletme karı, grup satışları ve bireysel performansın %15’ine dayalı olarak maksimum bonusun %95’ini almaya hak kazandı. Bu durum, yıllık bonus ödemesinin 2.73 milyon sterlinden 3.38 milyon sterline çıkmasına yol açtı.
Ayrıca, Tesco‘nun 2021 performans paylaşım planı kapsamında verilen hisselerin devri, Murphy için 4.91 milyon sterlin değerindeydi. Bu hisseler, performans hedeflerine dayanarak maksimum seviyenin %85’i oranında devredildi ve iki yıl daha tutulma süresine tabi tutulacak.
Tesco‘nun Mali İşler Direktörü Imran Nawaz‘ın maaşı da 2.27 milyon sterlinden 4.95 milyon sterline yükseldi. Nawaz, yıllık bonusunun tamamı olan 1.71 milyon sterlini ve Tesco‘nun PSP planı kapsamında 2.33 milyon sterlin aldı.
Murphy ve Nawaz, sırasıyla 26 Mayıs 2024’ten itibaren %3 ve %5.4 oranında maaş zammı alacak. Tesco bu zamların, Birleşik Krallık’ta saatlik ücretle çalışan meslektaşlarına sağlanan %9.1’lik artışın altında olduğunu belirtti.
2024/25 dönemi için yıllık bonus ve PSP ölçütlerinde ya da ağırlıklarında herhangi bir değişiklik yapılmayacak. Tesco‘nun ücretlendirme komitesi, bu ölçütlerin yönetici direktörlere stratejiyi uygulama konusunda teşvik sağlamak için uygun olduğuna inandığını belirtti.
Bu maaş ödülleri, grubun 2023/24 dönemindeki satışlarının %7.4 artarak 61.5 milyar sterline ve ayarlanmış işletme karlarının %12.8 artarak 2.83 milyar sterline yükselmesinden sonra geldi.
Yıllık raporda yazan başkan Gerry Murphy, “Maliyet artışlarının önemli bir etken olmaya devam edeceği bir yıl beklerken, tüm paydaşlarımızı nasıl en iyi destekleyebileceğimize odaklanmaya devam edeceğiz. Tesco‘ya görece yeni bir üye olarak bile, işletmenin her türlü potansiyel zorluğa cevap verme ve müşterilerimizi dinleme yeteneğine sahip olduğunu biliyorum” dedi.