Yüksek hacimli çağrı süreçlerini yapay zekâyla yöneten Berlin merkezli girişim, Cherry Ventures ve Y Combinator öncülüğünde pre-seed yatırım aldı.
Almanya Berlin merkezli yapay zekâ girişimi Telli, şirketlerin yüksek çağrı yükünü daha verimli yönetebilmesi için geliştirdiği sesli yapay zekâ asistanlarıyla dikkat çekiyor. Y Combinator mezunu olan girişim, Cherry Ventures ve Y Combinator öncülüğünde gerçekleşen yatırım turunda 3,6 milyon dolar pre-seed yatırım aldı.
Girişimin temeli saha deneyimine dayanıyor
Telli, yüksek çağrı trafiğine sahip şirketlerde, örneğin randevu alma gibi işlemler sırasında yaşanan darboğazları hafifletmeyi hedefliyor. Yapay zekâ destekli sesli ajanlar, temel işlemleri devralarak yalnızca daha karmaşık adımlarda insan operatörlere yönlendiriyor.
Telli kurucuları Seb Hapte-Selassie, Philipp Baumanns ve CEO Finn zur Mühlen, daha önce Almanya’nın en bilinen girişimlerinden biri olan Enpal’de çalışmıştı. zur Mühlen, yaşadıkları saha deneyiminin ardından girişim fikrinin şekillendiğini belirterek, “Müşteri hizmeti ekibini ölçeklendirdik ve çağrı otomasyonunun ne kadar zor olduğunu, performansın nasıl yönetilmesi gerektiğini yakından gördük” dedi.
Ayda %50 gelir artışı ve 1 milyona yakın çağrı
Yalnızca altı kişilik küçük bir ekiple yola çıkan Telli, bugüne kadar neredeyse bir milyon telefon görüşmesini işledi. Şirket, aylık gelirini ortalama %50 oranında artırdığını belirtiyor. Hâlihazırda Almanya, Birleşik Krallık, Latin Amerika ve Amerika Birleşik Devletleri’nde müşterilere sahip olan girişim, küresel olarak daha fazla ülkeye açılmayı hedefliyor.
Geliştirilen yapay zekâ sesli ajanların temel görevleri arasında geri arama yapılması, randevu planlaması, ürün önerilerinde bulunulması ve müşteri adaylarının ön değerlendirmesi gibi işlemler yer alıyor. Telli CEO’su zur Mühlen, “Yapay zekâ ajanlarımız gerçekten randevu ayarlamak, adayları ön yeterlilikten geçirmek, ürün önerisinde bulunmak gibi görevleri başarıyla yerine getiriyor” ifadesini kullandı.
Gerçek sesler klonlanıyor, modeller arasında geçiş yapılıyor
Görüşmelerde kullanılan seslerin arkasında ise ilginç bir sistem yatıyor. Girişim, insan sesi doğallığını koruyabilmek adına profesyonel seslendirme sanatçılarıyla çalışıyor. Bu sesler daha sonra ElevenLabs ya da Cartesian AI platformlarıyla klonlanarak yapay zekâ ajanlara aktarılıyor.
Telli, kullandığı yapay zekâ modellerinde tek bir sağlayıcıya bağlı kalmıyor. OpenAI, Claude ve benzeri platformlar arasında geçiş yapılarak her müşteri için en iyi çözümün sunulması amaçlanıyor. CEO zur Mühlen, bu konuda şunları söyledi: “Her zaman müşterilerimize o an piyasada mevcut olan en iyi çözümü sunmayı hedefliyoruz.”
Telli, sesli müşteri hizmetleri alanındaki otomasyon ihtiyacını hedefleyerek, henüz çok erken bir aşamada yatırımcıların ilgisini çekmiş durumda. Şirketin geliştirdiği teknoloji, insan-odaklı hizmetle yapay zekâ destekli otomasyonu bir araya getirerek farklı pazarlarda hızlı genişleme hedefliyor.