Teknosa, 2023 yılı üçüncü çeyreğinde başlattığı ‘Dijital Odaklı Dönüşüm’ programıyla büyüme hedeflerini genişletiyor. Şirketin 2024 yılı hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, 2024 yılında dijital altyapı ve çözümlere odaklanarak, şirketi güçlü fiziksel varlığa sahip dijital tüketici elektroniği platformuna dönüştürmeye devam ettiklerini belirtti. Sezgin, “Bu yıl dijital altyapı ve çözümlere odaklanarak, şirketimizi güçlü fiziksel varlığa sahip dijital tüketici elektroniği platformuna dönüştürmeye devam ediyoruz. ‘Dijital Odaklı Dönüşüm’ adını verdiğimiz program kapsamında 1 milyar TL’lik yatırım planlıyoruz. 2024 yılında da büyüme ivmemizi sürdürerek, e-ticaret brüt işlem hacmimizi 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, dijital altyapı ve çözümlere odaklanarak güçlü finansallara sahip çoklu kanallı bir perakendeciye dönüşmek amacıyla programını 2023 yılı üçüncü çeyreğinde başlattı. Teknosa, ‘Dijital Odaklı Dönüşüm’ programı kapsamında dijital ve deneyim odaklı mağazacılık, pazaryeri, kanallar arası geçişkenlik, tedarik zinciri ve yapay zeka konularında yeniliklerini artırarak sürdürecek.
Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, 2023 finansal sonuçlarının açıklandığı ve 2024 hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, dijitalleşme, müşteri deneyimi ve sürdürülebilirlik odağıyla istikrarlı bir biçimde büyüdüklerini belirtti. Sezgin, 2023 yılında cirolarını enflasyon muhasebesine göre düzenlenmiş sonuçlara göre 47,3 milyar TL’ye, net kârlarını ise 748 milyon TL’ye çıkardıklarını açıkladı. E-ticaret brüt işlem hacmini (GMV) ise yüzde 68 oranında artırarak, yaklaşık 10,1 milyar TL’ye taşıdıklarını söyledi.
Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, 2019 yılından bu yana uyguladıkları dönüşüm programının başarılı sonuçlarını görmekten mutluluk duyduklarını belirterek, “Finansal ve Operasyonel, Servis ve Özel Marka, Dijital Kanallarda Pazaryeri ve 2023 yılı üçüncü çeyrekte başlattığımız ‘Dijital Odaklı Dönüşüm’ başlığında uçtan uca yeniliklere imza atıyoruz. Dönüşüm programını uyguladığımız 4,5 yıl içinde her alanda performansımızı artırdık. Web sitemizdeki trafik 2 kat arttı. Müşteri sayımızda yaklaşık yüzde 45 artış oldu. Periyodik olarak yapılan değerlendirme ve ölçümlerde NPS yani Tavsiye Edilme Skorumuz 30 puan arttı. Pazaryeri dahil e-ticaret payımız 2,3 kat artış gösterdi. Pazar payımızda 1,5 puan artış oldu. Bu yıl da dijital altyapı ve çözümlere odaklanarak, şirketimizi güçlü fiziksel varlığa sahip dijital tüketici elektroniği platformuna dönüştürmeye devam ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
2024 yılında 1 milyar TL yatırım planladıklarını belirten Sitare Sezgin, dijitalleşme, çoklu kanalda müşteri deneyimi, teknolojik altyapı, IT, yapay zeka çözümleri, mağaza açılışları ve renovasyonları için yatırım yapmaya devam edeceklerini vurguladı. 2024 yılında da pazarın üzerinde büyüyerek, sürdürülebilir kârlılığı korumak istediklerini belirten Sezgin, sektörlerindeki ilk teknoloji odaklı pazaryerinde ürün çeşitliliğini 36 kat artırıp, 200 bin adede çıkardıklarını söyledi. Uzun vadede hedeflerinin Teknosa’yı pazaryerinde oluşturdukları yeni kategorilerle büyütmek olduğunu ifade etti.
Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, “Yakın zamanda wellbeing için ürün gamımızı genişleterek, Teknosa internet sitesinde özel bir sekme açtık. Bu yeniliğimizle Türkiye’de kendi sektörümüzde wellbeing konusunu sahiplenen ilk şirket olduk. Pazaryeri ile daha da güçlendirdiğimiz dijital kanallarımızla e-ticaret brüt işlem hacmimizi 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Diğer yandan mağaza ağımızı gelişen trendlere uygun olarak dönüştürmeye devam ediyoruz. 2022 yılı ikinci yarısından itibaren 28 mağazamızı dijital konsepte dönüştürdük. Sektörde bir ilk olan yeni dijital mağaza konseptimiz çok daha rahat, dijital, erişilebilir ve sürdürülebilir bir yapıya sahip.” diye konuştu.
Teknosa’nın tüm işlerinin merkezinde sürdürülebilirlik olduğunu vurgulayan Sezgin, 2050 yılına kadar ‘Net Sıfır Emisyon’ hedefine ulaşmayı planladıklarını söyledi. Yenilenebilir enerji, enerji tasarrufu, atık yönetimi ve döngüsel ekonomiye katkı sunan uygulamaları hayata geçirdiklerini belirten Sezgin, ilk kez 2022 yılında raporlama yaptıkları Karbon Saydamlık Projesi (CDP) İklim Değişikliği programında skorlarını A- seviyesine yükselttiklerini ifade etti. Adana Sabancı mağazasının çatısına GES kurduklarını ve burada kurulan panellerin yılda yaklaşık 58 hanenin tüketimine eşdeğer olarak yıllık 175 bin kWh elektrik üretimi yaptığını belirtti. Sezgin, lojistik merkezleri ile 80 mağazalarında yenilenebilir enerji kullandıklarını, İklimsa markasıyla Güneş Enerjisi Sistemleri alanında güçlü iş birlikleriyle yollarına devam ettiklerini açıkladı.
“Teknoloji erkek işi değildir” diyen Sezgin, genel müdürlükteki yöneticilerin yüzde 52’sinin, orta kademe yöneticilerin ise yüzde 40’tan fazlasının kadın çalışanlardan oluştuğunu belirtti. Habitat Derneği ile birlikte Türkiye genelinde yürüttükleri ‘Kadın için Teknoloji’ projesinin 17’nci yılını doldurduğunu ve bugüne kadar 30 bini aşkın kadına teknoloji eğitimi verdiklerini söyledi. Sezgin, ülke ve paydaşlar için daha fazla değer yaratan bir Teknosa hedefiyle çalışmaya devam edeceklerini ifade etti.