Ghent merkezli bir girişim olan TechWolf, teknoloji sektörünü sarsan işten çıkarmalara rağmen şirketlerdeki teknik yetenek ihtiyacını karşılamaya yönelik benzersiz bir çözüm sunuyor. AI (Yapay Zeka) tabanlı bir motor geliştiren firma, şirket içi süreçlerden elde edilen verileri analiz ederek çalışanların yetenek ve ilgi alanlarını daha iyi anlamayı sağlıyor. Bu sistem, yöneticilere ve iç rekabetçi ekiplere, çalışanları farklı projelere yönlendirmede ve onlara daha iyi eğitim fırsatları sunmada yardımcı oluyor.
TechWolf, GSK, HSBC, Booking.com gibi etkileyici müşteri listesiyle dikkat çekerken, işini genişletmek için yaklaşık 43 milyon dolar (42.75 milyon dolar) fon topladı. Londra merkezli Felix Capital tarafından yönetilen bu Seri B yatırım turunda, SAP, ServiceNow ve Workday gibi insan kaynakları alanındaki devler, ilk kez bir arada yatırım yapıyor. Diğer yatırımcılar arasında Acadian Ventures, Fortino Capital Partners, Notion Capital, SemperVirens ve 20VC yer alıyor; ayrıca DeepMind ve Meta‘dan “AI liderleri” de anonim olarak destek veriyor. Şirketin piyasa değeri şu anda yaklaşık 150 milyon dolar olarak tahmin ediliyor.
Andreas De Neve, Jeroen Van Hautte ve Mikaël Wornoo tarafından 2018 yılında kurulan TechWolf, başlangıçta dış kaynaklardan yetenek kazanımı yapmayı hedefleyen bir İK platformu kurmayı planlamıştı. De Neve, “Başarısız olduk,” diyerek açıklıyor ve ekliyor: “İşverenlerin iyi adayları kötülerden ayırmak için AI’ye ihtiyacı yoktu.”
Ancak kurucular, hedef müşterilerinin çözülmesi gereken farklı bir sorunu olduğunu keşfetti. De Neve, “Müşteriler, ‘Bu AI modelini, başvuru yapanlar yerine 40.000 çalışanımız üzerinde kullanabilir miyiz? Çünkü içeriden işe alım yapabileceğimiz kişiler olabilir,’ dediler,” şeklinde konuştu. Bu geri bildirimler doğrultusunda, çalışanların yeteneklerini belirlemeye odaklanan bir çözüm geliştirdiler.
De Neve bu durumu, “İnsanların hangi becerilere sahip olduğunu çıkarabileceğimiz bir dizi AI modeli geliştirmeye başladık,” diye açıklıyor. TechWolf, şirketlerin dijital izlerine bağlanarak, çalışanların yeteneklerini anlamalarına yardımcı oluyor.
Bu yaklaşım, pazarın şu andaki önemli eğilimlerinden birine işaret ediyor: LLM (Büyük Dil Modelleri) gibi dil modelleri ve bunları kullanan uygulamalar büyük ilgi görüyor. Ancak TechWolf, daha dar ve belirli kullanım durumlarına odaklanarak daha az karmaşık ve daha kontrollü modeller geliştiriyor.
TechWolf‘un CEO’su, şirketin başka alanlara genişleme planları sorulduğunda ise kesin bir yanıt veriyor: “Pazarda zaten çok talep var, bu yüzden sadece beceri sorununu çözmeye odaklanıyoruz.”
Felix Capital ortağı Julien Codorniou, bu stratejinin şirketin, AI tabanlı iş zeka aramaları gibi diğer alanlarda faaliyet gösteren büyük şirketlere karşı avantaj sağlayabileceğine inanıyor. “Bir şeyi iyi yapmak gerçekten işe yarıyor,” diyor Codorniou ve ekliyor: “Workday veya ServiceNow olmak istemiyorlar. Onlar İK departmanının İsviçresi olmak istiyorlar.”