TCL Electronics Türkiye Genel Müdürü Timo Xu, şirketin Türkiye pazarındaki büyümesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. 2020 yılında Türkiye pazarına giriş yaptıklarını hatırlatan Xu, bu süreçte önemli bir yol kat ettiklerini belirtti. Türkiye’nin Orta Doğu ve Afrika bölgesindeki en büyük pazar konumunda olduğunu ve aynı zamanda bölgedeki 10 ülkenin operasyonlarının yönetildiği bölgesel bir merkez haline geldiğini vurguladı.
Son beş yılda şirketin Türkiye’deki iş hacmini 12 kat artırdığını belirten Xu, TCL markalı ürünlerin 400 binden fazla haneye ulaştığını ve böylece 1 milyondan fazla kişinin markayla tanıştığını ifade etti. Xu, Türkiye pazarına giriş yaptıklarında sınırlı sayıda 50-55 inç televizyon modeli sunduklarını ancak bugün ürün yelpazesini genişleterek 32 ile 115 inç arasında değişen 129 farklı televizyon modeline ulaştıklarını aktardı. Bunun yanı sıra televizyon dışındaki ürün gruplarında da büyümeye devam ettiklerini belirten Xu, yeni nesil klimalar, ses sistemleri ve diğer ev elektroniği ürünlerini de Türkiye pazarına sunduklarını dile getirdi.
Türkiye Pazarında QD-Mini LED Modelleriyle Büyüme Kaydedildi
Xu, 2024 yılı itibarıyla en büyük büyüme katkısının QD-Mini LED televizyonlardan geldiğini belirterek, bu kategoride satışların 2023 yılına kıyasla yüzde 118 arttığını söyledi. Büyük ekran televizyonların da satışlarda önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Xu, 75 inç ve üzeri televizyonların yer aldığı XL kategorisinde yüzde 74’lük bir büyüme yakaladıklarını açıkladı.
Televizyon pazarındaki yoğun rekabete rağmen TCL’in Türkiye’de güçlü bir performans sergilediğini belirten Xu, 2023 yılında yüzde 25 büyüme kaydettiklerini ve bu büyüme trendini sürdürmek istediklerini söyledi. 2025 yılı için iddialı hedefler belirlediklerini ifade eden Xu, bu yıl ulaşılan 210 binlik satış hacmini gelecek yıl ikiye katlamayı planladıklarını duyurdu.
Mayıs ayında piyasaya sürecekleri yeni ürünlerin, şirketin büyümesine katkı sağlayacağını belirten Xu, TCL’in Türkiye pazarındaki yerini güçlendirmek için çalışmalarına devam ettiğini söyledi.
Küresel Pazarda Rekor Sevkiyat Gerçekleştirildi
Xu, TCL’in küresel pazardaki performansına da değindi. Şirketin 2023 yılına kıyasla yüzde 14,8 büyüyerek toplam televizyon sevkiyatının 29 milyon adede ulaştığını belirten Xu, bu rakamın şirket için yeni bir rekor olduğunu ifade etti. Özellikle büyük boyutlu ve QD-Mini LED televizyon satışlarındaki artışın global pazarda da etkili olduğunu aktaran Xu, bu ürün grubunun küresel sevkiyatlarında yıllık bazda yüzde 194,5 oranında artış yaşandığını dile getirdi.
TCL’in panel üretimi yapan iştiraki TCL CSOT’un 2024 yılı itibarıyla küresel televizyon panel pazarında ikinci sıraya yerleştiğini de belirten Xu, şirketin dünya genelinde büyümesini sürdürdüğünü kaydetti.